قائم مقام سازمان دانش آموزی:

گام برداشتن در حوزه تربیت اجتماعی توانایی و سواد می‌خواهد

    کد خبر :71921

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: تربیت اجتماعی کار دشواری است و سواد، توانایی و هویت خاصی می‌خواهد.

به گزارش ایسنا، محمود علی‌گو در مراسم افتتاحیه اولین مرحله از اردوهای چهارگانه ملی قطبی مربیان و دانش آموزان، پیشتازان و فرزانگان قطب 4 کشوری که در اردوگاه شهید رجایی باغرود برگزار شد، با بیان این که «در سال جاری 16 هزار نفر را در اردوهای ملی قطبی مشارکت داده‌ایم» افزود: ما امروز در کشور با بحران‌های مختلفی از جمله بحران‌های اجتماعی، فردی و خانوادگی مواجه هستیم و یک مربی همه این‌ها را می‌تواند حل کند.

وی ادامه داد: مربی بزرگ پیغمبر اکرم و ائمه معصومین همین تلاش را برای تربیت انسان بالنده و کامل انجام دادند و ما نتیجه این فعالیت‌ها را در عرصه هستی می‌بینیم.

علی‌گو اظهار کرد: امروز می‌گویند دانش‌آموز و فرد ایرانی نمی‌تواند کار جمعی انجام دهد؛ این نتیجه چیست؟ پاسخ این است که این نتیجه تربیت ماست؛ تنها نهادی که این شعار را با مضمون تربیت اجتماعی داراست، سازمان دانش آموزی است و جای دیگری نیست؛ چرا که کار دشواری است و سواد، توانایی و هویت خاصی می‌خواهد؛ مگر می‌شود کسی خودش فاقد این سبک هویتی باشد و بتواند دانش آموزان را به سمت تربیت اجتماعی سوق دهد؟ این محال است.

وی اظهار کرد: تربیت اجتماعی پاشنه آشیل فضای تربیتی مدرسه ماست و همین طور در حوزه سیاسی و اقتصادی. سازمان دانش‌آموزی نیازمند مربی خلاق و نوآور است که آموزش‌های جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید