بادامچیان: تکلیف باشد میرسلیم تا آخر می‌ماند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۱۰:۴۷

قائم مقام حزب موتلفه گفت: کاندیدای جبهه مردمی هنوز نهایی نشده و ۴ نفر از ۵ نفر پیشنهادی ثبت نام کردند و در بین آنها چهره آیت‌الله رئیسی برتر است.

اسدالله بادامچیان عصر دیروز در جمع خبرنگاران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اصولا موتلفه اسلامی در پی انجام تکالیف الهی نسبت به اسلام و مسلمین و مردم کشور است و به رفع مشکلات می‌اندیشد.

قائم مقام حزب موتلفه با باین اینکه عمر موتلفه اسلامی به اندازه عمر انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: این حزب از سال 41 با امام خمینی (ره) شروع کرده و تاکنون در خدمت امام خمینی (ره) و آحاد جامعه و مردم بوده و ان شالله بعد از این نیز خواهد بود.

وی بیان کرد: در انتخاباتی که در نظام اسلامی انجام می‌شود بحث رقابت نیست، دنیای غربی و مادی گراها انتخابات را یک رقابت بین کسانی که می‌خواهند به قدرت برسند و منافعشان برآورده شود؛ می‌دانند در حالی که در اسلام  و به فرموده امام خمینی (ره) انتخابات یک امتحان الهی است.

بادامچیان افزود: آیین اسلام ضابطه‌گرایان را از رابطه گرایان جدا می‌کند و انتخابات در نظام اسلامی به نوعی برگزیدن است و ملت ما جمع می‌شوند و برای هر مسئولیتی مثل ریاست جمهوری یک نفر که بتواند بار امانت الهی و ملت را به خوبی بردوش بکشد را انتخاب می‌کنند و برای انتخاب مردم باید به تکلیف الهی و اسلامی خودشان عمل کنند.

مردم فرد اصلح و ارزشی را انتخاب کنند

وی گفت: یعنی کسی را انتخاب کنند که اصلح و ارجح باشد نه اینکه نگاه کنند که این نامزد چه می‌گوید و نامزد دیگری چه می‌گوید و کدام دنبال منافعشان هستند و اینها منافع خودشان را درکجا می‌بینند؛ باید بببیند ارزش‌ها در کجا است و اگر بتوانیم این فرهنگ را جا بیاندازیم که انتخابات برای برگزیدن مسئولان گوناگون نظام و یک تلکیف الهی است به طور قطع بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود.

قائم مقام حرب موتلفه تصریح کرد: از آن طرف نامزدهایی که وارد صحنه می‌شوند به خاطر دستیابی به قدرت و اهداف قدرت مدارانه نیستند بلکه به خاطر انجام تکلیف الهی و وظایفشون در قبال رای دهندگان هستند و در وهله نخست یک نامزد باید بداند که  آیا می‌تواند این مسئولیت را انجام دهند و اگر می‌توانند وارد صحنه شوند و بدانند که این مسئولیت آنها را به خدانزدیک تر می‌کند یا اینکه به خاطر دنیا و مقام ارزش‌ها را از دست می‌دهند و سقوط می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم هرکسی را بیشتر پسندیدند برنده این عرصه است، تاکید کرد: در این مسابقه خیرات به جای رقابت اگر دیدند فردی از آنها بهتر است وظیفه خودشان که بروند و به او رای بدهند.

بادامچیان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) و خاطره ای از شهید رجائی، عنوان کرد: شهید رجائی در پاسخ به پیشنهاد نخست وزیری ایشان گفتند که ابتدا باید ببینند که آیا توانایی انجام این مسئولیت را دارند و آیا این توانایی موجب انحراف ایشان نمی‌شود.

نهادینه کردن رفتار رجائی‌گونه هدف موتلفه از ورود به صحنه انتخابات

وی تصریح کرد: به طور قطع اگر رجائی گونه برخورد شود از بروز  این جنگ‌های قدرت جلوگیری می‌شود.

بادامچیان با بیان اینکه نخستین هدف موتلفه اسلامی از حضور در انتخابات ایجاد فرهنگ رجائی گونه است، تاکید کرد: اگر این فرهنگ نهادینه شود مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: دومین دلیل موتلفه برای حضور در انتخابات  معرفی فرد اصلح در شرایط فعلی و متناسب با مقتضیات امروز ملت و سومین هدف ایجاد وحدت در درون عناصر ارزشگرا است.

بادامچیان گفت: انتظار می‌رود توده‌های مردم از بین این نامزدهای گوناگون به جای دعوا و جناح بازی‌ها فرد شایسته تر را انتخاب و امانات الهی را به اهلش بسپارند.

وی با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی (ره) که فرمودند: ” من در میان شما باشم یا نباشم؛ نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد.” عنوان کرد: سال گذشته موتلفه در صدد این اصل  بود که نامزدی معرفی کند که فردی دارای ویژگی‌ها و شایستگی شخصی، جمعی، ساده زیست و پاک و دارای توان و کارآمدی برای حل مشکلات کشور و توانمندی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: این فرد باید بتواند در جامعه تعامل و توافق جمعی پدید بیاورد و با سه نوع برنامه که در حزب برای اداره کشور تدوین شده بود؛ گام بردارد و دارای یک برنامه دراز مدت برای مسائل اساسی، برنامه‌های میان مدت برای مسائل گوناگون و برنامه‌های ضربتی و کوتاه مدت برای مشکلاتی که رفع آنها ضروری است؛ باشد.

وی گفت: از میانه سال 95 با نظرخواهی از بین همه اعضا، رابطین و مسئولان شهرستان‌ها که چند  هزار نفر است از آنها خواسته شد افراد مطلوبی را انتخاب کنیم و 9 نفر بیشترین آرای را کسب کردند که بعدا رقابت بین  4 نفر و بعد به دونفر  ختم و در نهایت میرسلیم موسوی در شورای مرکزی حائز آرای بیشتری شد و به عنوان نامزد حزب انتخاب و امید است ملت بررسی کند و در صورت مشاهده شایستگی میرسلیم وی را برگزینند.

بادامچیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میرسلیم تا پایان انتخابات در این رقابت حضور دارد؟، گفت: محور اصلی برای نامزد حزب موتلفه عمل به تکلیف است در صورتی که تکلیف باشد تا آخر در صحنه می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه موتلفه در کار تشکیلاتی باسابقه است، تصریح کرد: کشور ایران کشور تک حزبی، تک حاکمی و استبدادی نیست و در هر جامعه آزادی بنا بر طبیعت خداوند انواع تفکر، دیدگاه و سلایق وجود دارد و در ایران نیز از اول انقلاب بوده و بعد از این هم خواهد بود.

بادامچیان افزود: باید نگاه گسترده داشت و معتقدیم تک حزبی، چهره‌ای  و جناحی بودن برای کشور مفید نیست کشور مال همه است و همه نگاه متفاوت دارند و بنده  نیز برای اعطای پروانه کار تشکیلاتی به مابقی گروه‌ها موافقت می‌کردم.

وی به سخنی از شهید بهشتی پیرامون آفت‌های نظام تک حزبی پرداخت و گفت: کسانی که معتقندند باید مثل انگلیس و آمریکا دو حزب بر کشور حاکم باشد از افتادن قدرت دست افراد خاص و معایب آن اطلاعی ندارند.

بادامچیان خاطرنشان کرد: در ایران چون آزادی هست همه احزاب حضور دارند و عناصر معرفی و در بین عناصر چند تایی رجال مذهبی و سیاسی می‌شوند و باید برای انتخابات میدان برای ملت باز باشد  که ملت براساس تکلیف الهی  هرکسی را که خواستند انتخاب کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود مردم فرد اصلح و ارجح را انتخاب کنند و به طور قطع رای مردم به معنای تعیین سرنوشت خودشان است  و اگر به رجایی رای دادند آن ارزش‌ها را اجرا اگر به بنی صدر رای دهند آن مشکلات را ایجاد می‌کنند.

بادامچیان با تاکید بر اینکه با همه گروه‌ها تعامل داریم و قصد تخریب نداریم و ملت را به انتخاب اصلح و حضور در انتخابات دعوت می‌کنیم.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: نامزدها اگر احساس می‌کنند فردی از آنها اصلح‌تر است به نفع او از  صحنه انتخابات کنار بروند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هنوز نسبت به حضور میرسلیم در انتخابات و ماندن وی با جمنا دوگانگی وجود دارد؟، گفت: هنوز تکلیف مشخص نیست جمعی از یاران انقلاب از گونه‌‌های مختلف جبهه نیروی انقلاب مردمی را تشکیل دادند.

وی به سیاست موتلفه در مقابل جمنا اشاره کرد و افزود: به استان‌ها و دوستانمان ابلاغ شد که از هرنوع حرکتی که  به وحدت نیروهای سیاسی بینجامد استقبال می‌ کنیم و با جبهه مردمی موافقیم و آنها را از خودمان می‌دانیم و دوستان ما در استانها اظهار نظر منفی نبست به جمنا نداشته باشند؛ ما نامزد خودمان را داریم تا زمانی که حرکت دیگری ایجاد شود.

بادامچیان تصریح کرد: اگر فردا نیروهای جبهه مردمی به این نتیجه رسیدند که میرسلیم دارای این دو ویژگی یعنی توانمندی بیشتر، جذب اقبال توده‌های مردم و پشتوانه موتلفه است از ایشان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه جمنا هنوز نامزد نهایی معرفی نکرده است، گفت: آیت الله رئیسی در حال حاضر بیشترین رای را کسب کرده و مورد احترام همه ما است و موتلفه پیش از جمنا شروع به فعالیت کرده و در نهایت امکان هماهنگی موتلفه با جمنا یا هماهنگی نیروهای انقلاب با ما وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید