دیدار رییسان جمهوری ایران و ارمنستان؛

سرکیسیان: ملت ایران رییس جمهوری انتخاب کرد که خط مشی موفقی داشته است

    کد خبر :71852

سرژ سرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان در دیدار با دکتر حسن روحانی آغاز دور دوم ریاست جمهوری اورا تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ملت ایران توانست رییس جمهوری انتخاب کند که طی سالهای گذشته خط مشی موفقی داشته است.

به گزارش بازتاب از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار سرژ سرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان به اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوان دو کشور اشاره کرد و افزود: تهران و ایروان با استفاده از این اشتراکات می‌توانند گامهای مثبت و زیادی به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه بردارند.
رییس‌ جمهوری با تاکید بر اینکه تهران به دنبال توسعه روزافزون روابط خود با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان است، اظهار داشت: دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و در حوزه‌‌هایی از جمله حمل و نقل، انرژی، گردشگری و ترانزیت زمینه‌های فراوانی برای همکاری دارند.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع ثبات امنیت در منطقه و هوشیاری در مقابل خطر تروریسم، اظهار داشت: پس از اینکه تروریست‌ها در عراق و سوریه به طور کامل شکست بخورند این احتمال وجود دارد که تلاش کنند در سراسر منطقه پخش شوند. باید همگان نسبت به این خطر از جمله در منطقه قفقاز و آسیای میانه کاملا هوشیار و مراقب باشیم، چرا که معضل خطرناکی است که می‌تواند امنیت کل منطقه را به مخاطره بیندازد، از این رو در مبارزه با تروریسم ضرورت دارد همکاری و هماهنگی‌های نزدیکی بین کشورها وجود داشته باشد.
رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به موضوع قره‌باغ و با تاکید بر اینکه حل و فصل این مساله فقط راه‌حل سیاسی دارد، اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد که در اطراف مرزهای خود، امنیت کامل داشته باشد و امیدواریم با تلاش و ابتکارات دو کشور همسایه ارمنستان و آذربایجان، شاهد پایان مسالمت‌آمیز این مساله باشیم و معتقدیم چنانچه دو طرف از اراده جدی برای حل و فصل موضوع برخوردار باشند، راه‌حل‌های مناسبی هم برای آن در دسترس است.
سرژ سرکیسیان رییس جمهور ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف و با تبریک آغاز دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی، اظهار داشت: ملت ایران در ماه‌های اخیر، توانست رییس جمهوری انتخاب کند که طی سال‌های گذشته خط مشی موفق و مهمی را سپری کرده است.
رییس جمهوری ارمنستان با اشاره به افزایش سطح روابط دو کشور طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: به رغم بهبود و ارتقای سطح روابط معتقدیم که هنوز نتوانسته ایم سطح همکاری‌های اقتصادی تهران و ایروان را به سطح روابط سیاسی برسانیم، لذا مصمم هستیم در همه حوزه‌های اقتصادی روابط فعال و گسترده‌ای با ایران برقرار کنیم.
سرکیسیان خاطر نشان کرد: تهران و ایروان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی بویژه انرژی، تجارت، حمل و نقل می‌توانند روابط خود را هر چه بیشتر افزایش دهند.
رییس جمهوری ارمنستان در ادامه بر اهتمام ایروان به منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع قره‌باغ تاکید کرد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید