بررسی لغو روادید میان صربستان و ایران

    کد خبر :71831

رئیس مجلس صربستان از بررسی لغو روادید سفر ایرانی‌ها به این کشور، خبر داد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 15 مرداد) در دیدار با خانم مایا گویکوویچ رئیس مجلس صربستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از استقلال کوزوو حمایت می‌کند اما مخالف سیاست تجزیه‌گرایی در منطقه بالکان هستیم و این مسئله را به نفع کشورهای آن منطقه نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: بهترین راه حل برای رفع مشکلات، گفت و گوهای دوجانبه و یافتن راه حل‌های سیاسی است و شما هم باید تلاش کنید تا از این طریق به یک توافقی برسید.

لاریجانی با اشاره به زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و سیاسی، گفت: گروه‌های دوستی می‌توانند به ارتقاء سطح روابط پارلمانی کمک کنند و از نظر تجاری و اقتصادی هم می‌توانیم با شناخت ظرفیت‌های یگدیگر، این امر را تسهیل بخشیم.

همچنین در این دیدار مایا گویکوویچ، گفت: از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به خاطر به رسمیت شناختن تمامیت ارضی صربستان تشکر می‌کنم و امیدوارم که این روابط دوستانه و عمیق‌تر شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند گسترش روابط با ایران هستیم، ادامه داد: برای این منظور نیز اقداماتی را در نظر گرفته‌ایم که یکی از این اقدامات بعد از تعطیلات در صربستان بررسی خواهد شد که آن هم لایحه فوریتی برای برداشتن ویزا است که با این اقدام اگر به تصویب دولت برسد مردم ایران می‌توانند به راحتی به صربستان سفر کنند و از نظر توریستی همکاری‌های ما گسترش پیدا خواهد کرد.

رئیس مجلس صربستان در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد دیگر ما که آن را دنبال خواهیم کرد برقراری پرواز مستقیم از بلگراد به تهران است که با ایجاد این تصویبات سطح روابط ارتقاء پیدا کرده و روابط ما نزدیک‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در خصوص منطقه بالکان ما براساس توافقنامه بروکسل پیش می‌رویم اما متأسفانه همسایگان ما توافقات موازی را پیش می‌برند و این به صلاح ما نیست.

خانم مایا گویکوویچ در پایان از رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا به صربستان سفر نماید تا ادامه گفت و گوهای پارلمانی در آنجا انجام پذیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید