قاليباف: هرگز رفتار ابزاري با عرصه هنر نداشته ام

    کد خبر :71814

خبرگزاري آريا – شهردار تهران با بيان اينکه به عنوان يک خدمتگزار در مجموعه مديريت شهري از آغاز فعاليت مبناي کار را بر رويکرد فرهنگي و اجتماعي در شهرداري گذاشتم، گفت: امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در زيرساخت هاي فرهنگي و هنري شهر تهران به رشد چشمگيري دست يافته ايم.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدباقر قاليباف طي سخناني در آئين اختتاميه ششمين جشنواره فيلم شهر که با حضور جمع کثيري از اهالي هنر و سينما در سالن همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار شد، ابراز داشت: از ايفاي نقش همه هنرمندان و اهالي فرهنگ در اين شرايط که شهروندان با پيچيدگي و سختي هايي در زندگي شهري مواجهند، خوشحال هستيم.

با مدارا، مروت، کرامت، روح لطيف و فهم بالا مي توان کيفيت زندگي را ارتقا بخشيد
وي تاکيد کرد: ما نيازمند خصلت هايي همچون مدارا، مروت و کرامت هستيم تا بتوانيم کيفيت زندگي را ارتقا دهيم. براي اين ارتقاي کيفيت زندگي بيش از هر چيز نيازمند يک روح لطيف و فهم بالا هستيم. در اينجاست که برجستگي و نقش موثر هنرمندان و هنر را شاهد هستيم.
شهردار تهران ابراز داشت: بدون شک امروز نه در کلانشهر تهران بلکه در همه کلانشهرهاي دنيا، کم يا زياد آسيب ها و مشکلاتي مانند فقر، بيکاري، حاشيه نشيني، اعتياد و ديگر چالش هاي جدي اينچنيني را مشاهده مي کنيم که بخش اعظم اين چالش ها ريشه در فقر فرهنگي و محروميت اجتماعي دارد. براي حل اين موارد هنر و هنرمند است که مي تواند با اثر خودش جهان را زيباتر کرده و انسان را داناتر کند.
قاليباف افزود: بنده به عنوان يک خدمتگزار در مجموعه مديريت شهري از آغاز فعاليت مبناي کار را بر رويکرد فرهنگي و اجتماعي در شهرداري گذاشتم. امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در زيرساخت هاي فرهنگي و هنري شهر تهران به رشد چشمگيري دست پيدا کرده ايم.

 

طي يک دهه اخير اتفاقات قابل توجهي از مقياس محله گرفته تا ملي و جهاني در تهران رخ داده است
وي با اشاره به توسعه زيرساخت هاي فرهنگي پايتخت ابراز داشت: اگر به تعداد صندلي هاي سينما، سالن هاي تئاتر، سالن هاي نمايشي و آئيني، مراکز فرهنگي محلات، کتابخانه ها و ساير زيرساخت هاي فرهنگي نگاه کنيد، مشاهده خواهيد کرد که از سطح و مقياس محله تا مقياس ملي و جهاني اتفاقات قابل توجهي در شهر تهران رخ داده است. به عنوان نمونه در عرصه کتاب تا پيش ازاين تنها 75 کتابخانه در شهر تهران وجود داشت اما از 75 کتابخانه به 400 کتابخانه رسيده ايم که از اين تعداد 75 کتابخانه شبانه روزي است. ضمن اينکه اخيرا باغ کتاب نيز افتتاح شده است که بدون شک در مقياس جهاني است.
شهردار تهران ابراز داشت: در عرصه هنر و سينما در اين دوره چند ده هزار صندلي و زير ساخت تقديم شما هنرمندان عزيز شده است. البته اين به معناي تامين همه نيازها نيست بلکه بضاعت ما در اين حد بوده است و سعي کرده ايم نسبت به تواني که داشتيم، بتوانيم انجام وظيفه کنيم. اميدوارم با همه کاستي ها شما نيز اين انجام وظيفه را از ما قبول کنيد.

هرگز سلايق شخصي، توقع بي جا، سياست زدگي و رفتار ابزاري با عرصه هنر نداشته ام
قاليباف در ادامه خطاب به هنرمندان گفت: در طول مدت انجام وظيفه خود سعي کردم هرگز سلايق شخصي، توقع بي جا، سياست زدگي و رفتار ابزاري با عرصه هنر نداشته باشيم بلکه تلاش کردم به عنوان يک خدمتگزار تا جايي که براي من و همکارانم مقدور بود، بدون هيچ چشم داشتي در خدمت شما باشيم تا بتوانيم گامي به سمت جلو برداريم. اميدواريم شما نيز بتوانيد بر افتخارات اين کشور عزيز بيافزاييد و در پيشرفت جامعه مثل هميشه بدرخشيد.
به گزارش خبرگزاري آريا محمدباقر قاليباف در بخش ديگري از اين مراسم، در گراميداشت «ژاله علو» تصريح کرد: بدون شک اين چهره ها سرمايه هاي بزرگ جامعه ما هستند، امروز دنيا، ملت و جامعه ما را به فرهنگ و هنر مي شناسد و ما به اين فرهنگ و هنر مي باليم. خانم ژاله علو نيز از بزرگاني است که از متولدان دهه 40 تا نوجوانان دهه 80 با صداي ايشان آشنا هستند.
وي گفت: مي شود گفت خانم علو براي همه ما نقش مادري دارند چرا که همه از اين صدا لذت مي برند و مايه افتخار هستند.
قاليباف همچنين ضمن تبريک ميلاد با سعادت امام رضا (ع)، ابراز داشت: اميدواريم شعاع خورشيد ولايت امام رضا (ع) که مظهر کمال ارزش هاي انساني است، همواره در زندگي يکايک ما بدرخشد و روشني بخش باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید