دنیای جدید تبلیغات

    کد خبر :71785

 

امروزه مردم در اکثر زمان‌های روزانه خود آنلاین هستند و این واقعیت قابل انکار نیست. مردم در سرتاسر جهان، هر روز بیش از دیروز از اینترنت استفاده می‌کنند و اینترنت تبدیل به ابزار اصلی مطالعه و ارتباطات شده است. در این راستا، اینترنت و موبایل به محیط دوم زندگی برای مردم تبدیل شده است. بنابراین مردم در این دنیا چیزهای زیادی می‌بینند. از جمله چیزهایی که مردم در این محیط می‌بینند تبلیغات است.

هر روز که تلویزیون می‌بینیم یا با خودروی خود از اتوبان رد می‌شویم، تبلیغات بسیاری را مشاهده می‌کنیم. پیش‌ترها، تبلیغات صرفا در محیط و تلویزیون و روزنامه و مجلات خلاصه می‌شد. راهی به غیر از این‌ها برای نشان دادن کار خود نداشتیم. اما امروز، اینترنت و موبایل این فضا را دگرگون کرده است و نوعی انقلاب به وجود آورده است. این انقلاب، پیامد‌های بسیاری دارد و تغییرات بسیار زیادی را در دنیای تبلیغات ایجاد کرده است. تبلیغات دیجیتال، زاده این انقلاب است که در این مقاله می‌خواهیم به ویژگی‌های آن بپردازیم.

یک: هدف‌گذاری

دنیای فناوری اطلاعات دنیای داده‌ها و کلان‌داده‌ها است. زمانی که کاربران اینترنتی اطلاعات خود را در گوشه و کنار اینترنت ثبت می‌کنند، به جریان پرخروش این داده‌ها کمک می‌کنند. درواقع شما بخواهید یا نخواهید، بخشی از اطلاعات شما در دنیای اینترنت موجود است. این دنیای داده‌ها درواقع فضایی را برای شرکت‌های تبلیغاتی اینترنتی فراهم آورده است که بتوانند کاربران را شناسایی کنند و مورد هدف قراربدهند. به عنوان مثال، اگر شما یک خانم خانه‌دار هستید که از اپلیکیشن‌های موبایلی آشپزی استفاده می‌کنید، شرکت تبلیغاتی می‌تواند این اطلاعات را با توجه به سوابق شما دریافت کند و به شما تبلیغات مخصوص آشپزی را نشان بدهد. به این ترتیب، تبلیغ‌دهنده تبلیغ خود را به مشتری واقعی خود نشان داده است.

دو: هزینه کمتر

دنیای اینترنت و فناوری اطلاعات باعث شده است که کسب‌وکارهای کوچک و حتی اشخاص بتوانند خود را نشان دهند. این به دلیل کم‌هزینه بودن این دنیا است. هیچ‌وقت یک پوستری که شما در یک وب‌سایت می‌بینید، قیمتی برابر با یک پوستر در اتوبان چمران را ندارد! این کم بودن هزینه به کسب‌وکارهای مختلف اجازه تبلیغات گسترده می‌دهد و درواقع دروازه‌ای برای پیشرفت برای آن‌ها باز کرده است.

سه: عدم مزاحمت

بدترین اتفاق زمانی که درحال تماشای فیلم هستیم، تبلیغات میان‌برنامه‌ای است. در اکثر اوقات کانال تعویض می‌شود یا صدای تلویزیون کم می‌شود تا این تبلیغ مزاحم هرچه زودتر تمام شود. این مشکل تقریبا در دنیای تبلیغات دیجیتال حل شده است. تبلیغاتی تحت عنوان «تبلیغات همسان» این مشکل را حل کرده‌اند. تبلیغات همسان به معنی تبلیغ همسان با محتوا است. به این معنی که تبلیغ با محتوا شبیه به هم هستند و کاربر حتی علاقه دارد تبلیغ را مشاهده کند! درست برعکس مثال تلویزیون. یکی از کارشناسان شرکت تبلیغات دیجیتال براساس تجربه می‌گوید: نرخ دیده شدن تبلیغات همسان در مقایسه با دیگر تبلیغات در پروژه‌های ما بسیار بالا است و فروش تبلیغ‌دهندگان را به صورت قابل توجهی افزایش می‌هد.

در نهایت این‌که وجود تبلیغات اینترنتی باعث از بین رفتن انحصار در فضای تبلیغات شده است. دیگر این فقط تلویزیون و روزنامه‌های بزرگ نیستند که تبلیغ کنند و فضاهای بیشتر و کاراتری پابه عرصه ظهور گذاشته‌اند. این اتفاق از ۲ نظر قابل ستایش است. اول اینکه شکست انحصار باعث شکست هزینه می‌شود و این برای رقابت مفید است. دوم اینکه ورود کم‌هزینه به صحنه باعث می‌شود شرکت‌های کوچک شانس دیده شدن داشته باشند و فضای کسب‌وکار کشور رونق بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید