سفر تیم تحقیقاتی استرالیا به ایران برای نجات دریاچه ارومیه

شرایط دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای نجات آن با حضور تیم تحقیقاتی از مؤسسه امور بین الملل استرالیا بررسی می شود.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تیمی 25 نفره از مؤسسه امور بین الملل استرالیا در قالب تور مطالعاتی ایران Australian Institute of International و با همراهی مدیر این مؤسسه D. Patrick Moore به ایران سفر کرد.
با توجه به تفاهم نامه امضا شده بین ایران و استرالیا برای همکاری در امور آب با محوریت دانشگاه صنعتی شریف ایران و دانشگاه ملبورن استرالیا با حضور سه نفر از متخصصین هیدرولوژی، جلسه ای با ستاد احیای دریاچه ارومیه در محل دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد.
دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مجری قرارداد طرح نجات دریاچه ارومیه در این بین ایفای نقش می کند.
به همین مناسبت نشستی با هدف آشنایی با مسئله دریاچه ارومیه و فعالیت‌ها و زمینه‌های کاری ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه فیلمی به معرفی شرایط ایجاد شده در حوضه دریاچه ارومیه ناشی از خشک شدن آن و تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه پخش شد.
پس از آن شاهباز مدیر بخش بین الملل ستاد احیای دریاچه ارومیه، طی ارائه وضعیت دریاچه و حوضه آبریز آن، عوامل موثر بر خشک شدن دریاچه و اثر آن بر اکوسیستم منطقه را تشریح کرد. وی در ادامه سخنانش به اقدامات ستاد احیاء و اثرات آن را تشریح کرد.
در ادامه این نشست تجریشی معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به سوالات حضار که بیشتر در خصوص مسائل اجتماعی و نقش دانشگاه‌ها در احیای دریاچه و همچنین چگونگی همکاری بین المللی در احیای دریاچه بود، پاسخ داد.
تجریشی در ادامه به انتقال تجارب موفق مدیریت حوضه ماری دارلینگ استرالیا و بسترهای ایجاد شده برای همکاری ستاد احیاء با دانشگاه ملبورن استرالیا و سفر تیم فنی این دانشگاه به ایران کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید