نشست اعتاب مهدوی جهان اسلام در کربلا برگزار می‌شود

    کد خبر :71571

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران از برگزاری نشست اعتاب مهدوی جهان اسلام در کربلا خبر داد.

حجت الاسلام حسین‌آبادی، مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا درباره نشست اعتاب مهدوی گفت: در دوره گذشته اعتاب مقدسه جهان اسلام که در کربلای معلا برگزار شد، مسجد مقدس جمکران به اعتاب مهدوی پیشنهاد تعامل در زمینه فعالیت‌های مهدوی ارائه داد تا بتوانند در این زمینه هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این درخواست با موافقت اعتاب مهدوی جهان اسلام روبه‌رو شد، افزود: اعتاب مهدوی جهان اسلام شامل عتبه سامرا، مسجد سهله و مسجد کوفه بودند. در این راستا نمایندگان مسجد کوفه در روز نیمه شعبان با مسجد مقدس جمکران تفاهم‌نامه‌ای امضاء کردند که محورهای این تفاهم‌نامه، رد و بدل کردن محصولات فرهنگی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی درباره بحث زیارت و مهدویت بود، به‌عنوان نمونه مسجد کوفه جشنواره‌ای را به نام «سفیر» ویژه حضرت مسلم را در تعامل با مسجد مقدس جمکران انجام داد که در روز عرفه در مسجد کوفه برگزار خواهد شد.

حسین‌آبادی درباره برگزاری نشست اعتاب مهدوی در حاشیه اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام گفت: پس از اجلاسیه نمایندگان جهان اسلام که در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در کربلا برگزار می‌شود، بناست نشست اعتاب مهدوی یعنی عتبه سامرا، مسجد سهله، مسجد کوفه و مسجد مقدس جمکران برگزار شود. در این دیدار علاوه بر بررسی و اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه مهدوی با مسجد کوفه، بنا داریم با سایر عتبات تفاهم‌نامه‌های مشترکی در این باره منعقد کنیم.

به گزارش تسنیم،‌ اولین اجلاسیه نمایندگان که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در کربلای معلا برگزار شود؛ در این اجلاسیه قرار است درباره 5 بند اول بیانیه اجلاسیه دوم تولیت‌های اعتاب مقدسه که در کربلا برگزار شد، مذاکراتی صورت گیرد. مباحث 5 بند اول این بیانیه درباره کرامت زائر و خدمات حقوقی و قانونی زائران است.

اعتاب مقدسه شامل کشورهای ایران، عراق و سوریه است که از کشورهای ایران حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم عبدالعظیم حسنی، از کشور عراق عتبات عالیات و مسجد کوفه و از کشور سوریه عتبه حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) عضو این اعتاب مقدسه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید