لس انجلس تایمز:

روحانی تحت فشار شدید شکست خوردگان انتخابات است / خیز تندروها برای مقابله با نسیم تغییراتِ دولت «اعتدال»

    کد خبر :71529

روحانی در مراسم تنفید خود از ضرورت همکاری ملی و روابط سازنده با جهان سخن گفت، رویکردی که مشابه سیاست های او در دوره اولش است.

لس انجلس تایمز نوشت: پرزیدنت روحانی روز شنبه سوگند خورد و دوره ی دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، آن هم در حالیکه با فشار رو به افزایش تندروها که دائما در انتخابات ها شکست می خورند روبروست.

سئوال اینجاست که روحانی می تواند از آرای مردمی خود برای انجام اصلاحات سیاسی و مدنی بهره بگیرد یا نه.

روحانی در مراسم تنفید خود از ضرورت همکاری ملی و روابط سازنده با جهان سخن گفت، رویکردی که مشابه سیاست های او در دوره اولش است.

روحانی در مراسم تحلیف نیز گفت که دولتی معتدل تشکیل خواهد داد که در عرصه داخلی و خارجی بر پایه اعتدال حرکت خواهد کرد.

برخی از رای دهندگان به روحانی نگرانند که رئیس جمهور نتواند تمامی وعده های خود را محقق کند. در میانه ی این احول، روحانی همچنان با فشار تندروهایی مواجه است که او را متهم به فروش کشور و تبدیل ایران به یک کشور مستعمره می کنند.

تحریم های جدید دولت ترامپ نیز فضا را برای تندروها جهت زیر سئوال بردن برجام که میراث روحانی است، فراهم کرده است. باوجود آنکه بسیاری از تحریم های اقتصادی در نتیجه برجام برداشته شده، اقتصاد ایران انطور که باید و شاید بهبود نیافته است. در این راستا، بانک های خارجی و کسب و کارها تا حدی نگرانی اقدامات خصمانه دولت ترامپ در قبال ایران هستند. تهران در مقابل ترامپ را متهم به نقض روح برجام و تصمیم به انجام اقئامات متقابلانه کرده است.

تحلیلگران معتقدند روحانی در حذف برخی از محدودیت های اجتماعی و فرهنگ موفق خواهد شد، اما بسیاری در عین حال باور دارند که تندروها با نسیم تغییر در ایران مخالفت خواهند کرد و فشارها بر روحانی را افزایش خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید