اخاذی از دستفروشان ربطی به شهرداری ندارد

    کد خبر :71446

در حالی که چند روزی است در شبکه های اجتماعی فیلمی با عنوان اخاذی از دستفروشان توسط نیروهای شهربان شهرداری تهران دست به دست می شود مدیر روابط عمومی شهربان شهرداری تهران این ادعا را رد کرد.

در حالی که چند روزی است در شبکه های اجتماعی فیلمی با عنوان اخاذی از دستفروشان توسط نیروهای شهربان شهرداری تهران دست به دست می شود مدیر روابط عمومی شهربان شهرداری تهران با رد این ادعا، این کلیپ را که در آن فردی با لباس شخصی و نه لباس ماموران شهربان شهرداری تهران اقدام به اخاذی می کند، متعلق به مدتها قبل دانست و افزود: این کلیپ مجدد در جهت تخریب شهرداری و شهردار تهران در زمان انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد و متاسفانه در روزهای اخیر بار دیگر توسط افرادی که مقاصدی چون تخریب شهرداری تهران را دنبال می کنند در شبکه های اجتماعی منتشر شده اما این اخاذی از دستفروشان مربوط به اراذل و اوباش معبر فروش است.

محمدصادق زمانی مدیر روابط عمومی شهربان شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این روزها مجدداً کلیپی در فضای مجازی در حال بازنشر است که در آن چند نفر که هیچ ارتباطی با شهرداری و نیروهای انضباط شهری(رفع سدمعبر) ندارند، به نام مأموران انضباط شهری در حال دریافت وجه از دستفروشان هستند!

 

وی افزود: عده‌ای هم یا ناآگاهانه و یا آگاهانه(در ادامه سناریوهای تخریب سیاسی مدیریت شهری) با زیرپاگذاشتن انصاف و صداقت، با درج زیرنویس‌های کذب در ذیل این کلیپ، خط و ربط اشخاص متخلف در آن را به شهرداری نسبت می‌دهند.

زمانی با بیان اینکه طبیعتاً حق پیگیری قضایی در این خصوص برای شهربان شهرداری تهران محفوظ است، اظهار داشت: این کلیپ، از نظر برهه زمانی، قدیمی است و بازنشر آن در زمان فعلی، با اهداف سیاسی و تخریبی صورت گرفته است. این کلیپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با هدف تخریب مدیریت شهری و یکی از کاندیداها پخش شد.

وی ادامه داد: افرادی که در این کلیپ با لباس شخصی از دستفروشان طلب وجه نقد می‌کنند همان اراذل و اوباش خیابان‌فروش و معبرفروش هستند که با زورگویی و قلدری اقدام به فروش و اجاره معابر عمومی و پیاده‌روها به دستفروشان می‌کنند و از این راه، مبالغ کلانی به جیب می‌زنند. این کلاهبرداران و زورگیران برای موجه جلوه دادن چهره خود، خود را به دروغ به شهرداری منتسب می‌کنند.

زمانی با بیان این مطلب که شبیه به این رفتار متخلفانه را در مورد ارگان‌های دیگر نیز شاهد هستیم که کلاهبرداران به دروغ خود را مأمور انتظامی، مأمور بازرسی، پزشک و … معرفی می‌کنند تا پروژه‌های مجرمانه خود را عملی کنند، ادامه داد: طبیعتاً برخورد انتظامی و قضایی با این کلاهبرداران بر عهده نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.

مدیر روابط عمومی شهربان شهرداری تهران در ادامه توضیح داد: در این کلیپ، اراذل معبرفروش، لباس شخصی به تن دارند در حالی که ماموران انضباط شهری در همه ماموریت‌های خود موظف به پوشیدن لباس فرم و نصب برچسب مشخصات خود هستند و به هیچ وجه اجازه دریافت وجه از هیچکس را ندارند چرا که در غیر این صورت در کمیته تخلفات و کمیته انضباطی شهربان شهرداری تهران به تخلف نیروهای خاطی رسیدگی شده و پس از محرز شدن تخلف، اخراج می‌شوند.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل تاسیس شهربان از سوی مدیریت شهری و قالیباف شهردار تهران و طراحی لباس فرم مخصوص برای نیروهای انضباط شهری، محدود کردن فعالیت اراذل خیابان فروش بوده است که در حال حاضر به واسطه فعالیت شهربان، اقدامات مجرمانه اوباش معبرفروش به نسبت گذشته، کاهش قابل توجه داشته است.

زمانی در پایان با اشاره به اینکه سامانه ۱۸۸۸ با هدف رسیدگی به کم کاری و یا تخلف کارکنان شهرداری تهران در دوره قالیباف طراحی شده است، خاطرنشان کرد: از شهروندان فهیم و دستفروشان محترم درخواست می‌شود در صورت مواجهه با اراذل خیابان فروش، بلافاصله به مراجع انتظامی اطلاع دهند چرا که برخورد با این قانون شکنان بر عهده مراجع انتظامی و قضایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید