«السخنه» از اشغال داعش آزاد شد/ ارتش سوریه در ۵۰ کیلومتری دیرالزور

    کد خبر :71297

منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن آخرین شهر مهمِ در اشغال داعش در استان حمص را به کنترل خود درآورده‌اند و اکنون به ۵۰ کیلومتری استان دیرالزور رسیده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از «رویترز»، گروه موسوم به «سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان)، اعلام کرد که شهر السخنه، در شمال ‌شرقی شهر باستانی پالمیرا، در روز شنبه به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده ‌است.

موضوعی، که در مورد تصرف السخنه از اهمیت برخوردار است، نزدیکی این شهر به استان دیرالزور، است.

دیرالزور که تقریبا به‌طور کامل در اشغال گروه تروریستی داعش است، همان‌ جایی‌ است که در ژوئن گذشته، هدف حملات موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت.

طبق این گزارش، در پی حملات و عملیات‌های نیروهای ارتش سوریه، که از حمایت روسیه برخوردار است و نیز ائتلاف آمریکایی و نیروهای مورد حمایت آن، مانند «نیروهای دموکراتیک»، داعش در سوریه در حال تحلیل و تضعیف است.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن با کمک روسیه، در حال پیشروی در استان حماه نیز هستند. آن‌ها همچنین توانسته‌اند در جنوب استان الرقه نیز پیشروی کنند.

شهر الرقه در حال حاضر هدف حملات «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد که از حمایت آمریکا برخوردار است. الرقه مرکز اصلی حضور داعش در سوریه به‌شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید