حذف شعارهای ضد سعودی به دستور مقتدی صدر

    کد خبر :71291

رهبر جریان صدر که سابقه زیادی در مخالفت با عربستان دارد بعد از بازگشت از سفر اخیرش به این کشور از حامیان خود خواسته شعار و نشانه های ضدیت با عربستان از خیابان های عراق برچیده شود.

به گزارش بازتاب به نقل از «میدل ایست آی»، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر که اخیرا با سفر به عربستان بار دیگر خبرساز شده است از حامیان خود خواسته تمام نشانه ها و شعارهای ضد سعودی را از خیابان های عراق جمع آوری کنند.

وی یکی از منتقدان اصلی رژیم آل سعود به شمار می رفت و در سال ۲۰۱۱ و ورود نظامیان عربستانی به بحرین تهدید کرده بود که به عربستان حمله خواهد کرد به همین دلیل خیابان های عراق به ویژه بعد از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه به دست آل سعود، شاهد شعارهای ضد عربستانی بوده است؛ حالا بر اساس گزارش روزنامه بریتانیایی میدل ایست آی، صدر از حامیان خود خواسته شعارها و نشانه های مخالفت با عربستان در خیابان ها را از بین ببرند.

پیشتر منابع رسانه ای اعلام کرده بودند مقتدی صدر در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسأله آینده عراق بعد از اجرای همه پرسی در منطقه کردستان را مورد بررسی قرار داده و هر دو طرف بر لزوم وجود عراقی یکپارچه تأکید کرده اند.

در مقابل نیز ریاض ضمن تخصیص کمک ۱۰ میلیون دلاری برای آواره های عراقی بر لزوم تأسیس شورای هماهنگی مشترک با عراق برای بالا بردن سطح همکاری های راهبردی و مختلف تأکید کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید