سرعت ۲۰مگابایتی اینترنت خانگی نیاز کسب وکار نوپاست

    کد خبر :71076

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی گفت: رسیدن متوسط سرعت اینترنت خانگی به 20 مگابیت در ثانیه از ضرورت های توسعه کسب و کارهای نوپاست.

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز (شنبه) در صفحه توییتر خود نوشت: ظرفیت سالیانه 130هزار شغل در عرصه کسب و کارهای نوپا محرک خوبی برای ایجاد تغییر در سازوکارهای فعلی است.

به گزاش  بازتاب  به نقل از ایرنا، به نوشته وی، «بدون تغییرات، اشتغال دسترس پذیر نیست».

آذری جهرمی در توییت دیگری ادامه داد: وجود 67 مصداق مجرمانه در عرصه فضای مجازی و نحوه انطباق آنها، نیز باید برای توسعه کسب و کارهای نوپا مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین نوشت: یکی از موانع جدی رشد کسب و کارهای نوپا در کشور، نبود سازوکارهای حفظ حقوق معنوی است.

براساس آخرین نظرسنجی اتاق تهران از فعالان بخش خصوصی در مورد اولویت های اقتصادی دولت آینده، فعالان بخش خصوصی انتظار دارند دولت دوازدهم به مسائل ساختاری اقتصاد ایران بویژه بهبود فضای کسب و کار بپردازد.

این نظرسنجی نشان می دهد 42.43 درصد فعالان بخش خصوصی معتقدند بهبود فضای کسب و کار با حذف قوانین و مقررات زاید می تواند برنامه عملیاتی اصلی دولت آینده در بخش اقتصاد باشد.

برپایه این نظرسنجی، 22.5 درصد فعالان بخش خصوصی بازنگری در نظام مالیاتی و تامین اجتماعی را یکی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم برشمرده‌اند.

21.85 درصد صاحبان کسب و کار به موضوع یکسان سازی نرخ ارز به عنوان مهمترین اولویت اقتصادی دولت دوازدهم اشاره کرده اند.

13.67 درصد فعالان بخش خصوصی شرکت کننده در این نظرسنجی نیز اعتقاد دارند دولت دوازدهم باید کوچک سازی را به عنوان هدف اصلی انتخاب کند.

رتبه فضای کسب و کار ایران از یکصد و پنجاه و دوم در سال 2013 میلادی (1392) روند بهبود را آغاز کرد و در سال 2016 میلادی (1395) به یکصد و بیستم ارتقا یافت.

بهبود جایگاه در حالی به دست آمد که در این مدت 15 کشور به شمار کشورهای رتبه بندی شده اضافه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید