حجت‌الاسلام پناهیان:

آثار «رسانه» از بمب اتم بیشتر است

    کد خبر :70993

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عصر جدید مهمترین ابزار جنگ بین قدرتها، رسانه است و این قدرتها با رسانه در حال پیش‌برد اهداف خود هستند، گفت: آثار «رسانه» از سلاح و بمب اتم بیشتر است.

به گزارش خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مجمع استادان قشر بسیج رسانه درباره اهمیت رسانه اظهار کرد: در عصر جدید مهمترین ابزار جنگ بین قدرتها، رسانه است و این قدرتها با رسانه در حال پیش‌برد اهداف خود هستند که آثار آن از سلاح و بمب اتم نیز بیشتر است.

لزوم جدی گرفتن بحث نفوذ در رسانه‌ها

وی تاکید کرد: بحث نفوذ در رسانه‌ها را باید جدی گرفت و بررسی این موضوع یک امر حیاتی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وصیت حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر عدم انحراف در رسانه‌ها گفت: متاسفانه اهمیت رسانه را آنطور که امام و رهبری توصیه فرموده‌اند به عنوان فکر و اندیشه، معیار قرار دهند، انجام نداده‌اند.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: زحمتهای بسیج رسانه که به‌صورت جهادی در این موضوعات فعالیت داشته‌اند، قابل تقدیر است و احتیاج به گسترش همه جانبه این فعالیتها دارد؛ بهترین نیروهای بسیجی در عرصه رسانه، باید توسط این سازمان به کار گرفته شود و باید هوشمندانه‌ترین فعالیتها را در عرصه رسانه طرح‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از متفکران کشور در رشته‌های فنی وارد می‌شوند و این وظیفه بسیج است تا با استعدادیابی و جذب افراد متخصص در حوزه‌های مختلف، ایثارگرانه وارد عرصه رسانه شود.

لزوم تغییر زاویه و دید رسانه برای مردم

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسانه‌ها باید زاویه دید و ادبیات خود را برای مردم تغییر دهند، گفت: حقایق باید با ادبیات جدید بیان شود و ارتباط مردم با رسانه در این جا است که خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: اگر حاکمیت رسانه، دینی و با هدف ارتقاء سطح فرهنگ دینی و آموزه‌های اخلاقی و در خدمت انسان متعالی باشد، هیچ تضادی میان دین و تکنولوژی نیست.

وی یادآور شد: رسانه‌ها، هویت ابزاری دارند و می‌توانند در خدمت اندیشه‌ها و افکار مختلفی قرار گیرد؛ اگر در اختیار مؤمنان باشد، ارگان دین و مروج خدا‌باوری می‌شود و نقش تربیتی و معنوی را به اندازه ظرفیت رسانه‌ای خود بروز و ظهور پیدا می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید