افزایش حقوق مستمری بگیران بیشتر از نرخ تورم خواهد بود

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت : افزایش حقوق مستمری بگیران برای سال 96 در ماه اردیبهشت اعمال می شود و بیشتر از نرخ تورم و افزایش حقوقی شاغلان محاسبه خواهد شد.

سید تقی نوربخش شامگاه جمعه در جشن جامعه کارگری مازندران در سالن امامعلی حبیبی شهر قائمشهر ، افزود : پیشنهاد تامین اجتماعی در این زمینه اوایل هفته آینده در هیات وزیران مصوب و برای ماه جاری اعمال و پرداخت می شود.
وی ترمیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را یکی از برنامه های مهم تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید معرفی کرد و گفت : با وجود همه تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه بود ، در سه سال گذشته همواره حقوق این عزیزان را بیشتر از نرخ تورم افزایش دادیم .
نوربخش با تاکید بر این که با اقدامات صورت گرفته برای افزایش حقوق مستمری بگیران در دولت یازدهم بخشی از عقب ماندگی های سال های قبل جبران شده است ، افزود : اما هنوز تا رفع مشکلات بازنشستگان و پرداخت حقوق مناسب به آنان فاصله داریم و به همین خاطر امسال گام بزرگ تری برداشته می شود .
** افزایش 15 برابری بدهی تامین اجتماعی در دولت قبل
مدیر عامل سازمان تامن اجتماعی یکی از مشکلات این سازمان را افزایش بدهی های آن در دولت گذشته برشمرد و گفت : سازمانی که در سال 84 کل بدهی دولت به آن چهار هزار میلیارد تومان بود ، با 60 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دولت یازدهم شده بود.
وی بی ثباتی مدیریتی را از دیگر مشکلات این مجموعه در دوره گذشته دانست و افزود : در طول هشت سال پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم هشت مدیرعامل در سازمان تامین اجتماعی کشور تغییر کرد .
نوربخش عقب افتادگی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را هم از تبعات بی توجهی به قوانین و مقررات در گذشته برشمرد و توضیح داد : در هشت سال دولت نهم و دهم هر سال کمتر از نرخ تورم حقوق مستمری بگیران افزایش پیدا کرد و تنها سال 88 افزایش حقوق بیشتر از نرخ تورم بود.
وی گفت : پرداخت حقوق مستمری بگیران به مدت هفت سال کمتر از نرخ تورم سبب کاهش قدرت خرید این قشر جامعه شد و در این دولت اگر چه نتوانسیم کاستی های قبل را به صورت کامل جبران کنیم ، اما در همه این سال ها حقوق مستمری بگیران را بیشتر از نرخ تورم افزایش دادیم .
** غارت اموال تامین اجتماعی
نوربخش به حیف و میل و غارت اموال تامین اجتماعی پیش از دولت یازدهم اشاره کرد و گفت : تامین اجتماعی سازمانی است که حدود 600 میلیارد تومان اموال غارت شده اش توسط قوه قضاییه تاکنون برگشت داده شده و هنوز یکهزار میلیارد تومان دیگر پرونده در محاکم دارد .
وی مهم ترین دستاورد این سازمان را در دولت تدبیر و امید صیانت از اموال کارگران دانست و افزود : پارسال در بحث عیدی کارگران یکهزار و 840 میلیارد تومان پرداخت شده است چرا که سعی ما بر آن بود تا مستمری بگیران کمتر آسیب ببیند.
** افزایش خدمات دهی درمانی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یکی از دستاوردهای این سازمان در دولت یازدهم را توجه ویژه به بهداشت و درمان افراد تحت پوشش اعلام کرد.
وی گفت : به عنوان مثال تنها در شهرستان قائمشهر شاهد تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی به آنژیوگرافی ، ام . آر . آی ، بخش جراحی قلب بوده ایم.
نوربخش افزود : توجه به این بخش در تامین اجتماعی دولت تدبیر و امید به گونه ای بود که بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر تبدیل به یکی از بهترین مراکز درمانی شده است که از استان های دیگر برای درمان به آن مراجعه می کنند.
وی ادامه داد : در طول یک سال و نیم گذشته در این شهرستان 6 هزار و 500 مورد آنژیوگرافی ، 600 عمل قلب باز قلب و 11 هزار ام آر آی انجام شده است .
نوربخش با اعلام این که هفته آینده در شهرستان نور مازندران مرکز درمانی تامین اجتماعی افتتاح می شود ، گفت : ماه آینده هم بخش سی تی اسکن در چالوس نصب خواهد شد.
وی افزود : امسال در بخش درمان چهار بیمارستان در اهواز ، ایلام ، آبادان و دزفول به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه 60 درصد از مازندرانی ها زیر پوشش تامین اجتماعی هستند ، گفت که در بخش اقتصادی سازمان امسال درصدد است تا سرمایه گذاری را گسترش و در بخش مستمری خدمات بیشتری ارائه دهد .
وی افزود : تا 2 روز آینده 100 هزار کارگر ساختمانی به بخش بیمه سازمان تامین احتماعی خواهند پیوست .
او ادامه داد : همچنین در سال جاری 40 هزار نفر از مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد که یک و نیم برابر سال قبل است و برای عتبات عالیات هم اعزام 10 هزار نفر را برنامه ریزی کردیم .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید