رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

ایجاد 6 کارگروه جدید در هلال احمر برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی

    کد خبر :70915

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: کارگروه‌های 6 گانه‌ای در این سازمان تشکیل شده تا با رویکردی جدید از طرفیت‌های مردمی استفاده شود.

رضا اندام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ایجاد کارگروه‌های تخصصی در سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت داوطلبان در استان‌های مختلف کارگروه‌های شش‌گانه‌ای را تشکیل داده‌ایم که بر اساس آن داوطلبان می‌توانند در سیاستگذاری‌های هلال‌احمر تاثیرگذار باشند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این یک رویکرد جدید در سازمان است که از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و این کار در راستای اهداف چشم‌انداز پنج ساله جمعیت هلال‌احمر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این موضوع تلاش می‌کنیم تا با شکل‌گیری مثلثی از کارشناسان ستادی، استانی و داوطلبان بتوانیم سیاستگذاری‌های سازمان را به صورت نوین اصلاح کنیم و با این تفکر شش کارگروه تخصصی شامل کارگروه‌های جذب و سازماندهی، توسعه فعالیت‌ها و شبکه‌های داوطلبان، توانمندسازی و ارتقای انگیزه داوطلبان، خدمات حمایتی، جلب مشارکت‌های داوطلبانه و تدوین مستندات در راستای ارزیابی اقدامات در نظر گرفته شده است.

اندام اضافه کرد: دو کارگروه جذب و سازماندهی و توسعه فعالیت‌ها و شبکه‌ها در حال حاضر تشکیل شده است و در کارگروه جذب و سازماندهی به دنبال روش‌های نوینی برای جذب مردم و اصلاح فرآیندهای مربوط به این کار هستیم تا بتوانیم از ظرفیت علاقه‌مندان داوطلب در پروژه‌های مختلف استفاده کنیم.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به کارگروه توسعه فعالیت‌ها و شبکه‌ها، عنوان کرد: در این کارگروه هدف دسترسی حداکثری به مردم است و این کار از پایین‌ترین سطح در قالب خانه‌های هلال‌احمر تا مراکز استانی و در نهایت ستاد سازمان انجام می‌شود و به دنبال این هستیم که با رویکردی جدید از داوطلبان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: همچنین کانون‌های دیگری برای حفظ انگیزش داوطلبان و جلوگیری از ریزش آنها با رویکرد محلی در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید