معرفی کتابی تازه از پاتریک رینگنبرگ در نمایشگاه کتاب تهران

کتابی تازه از پاتریک رینگنبرگ با عنوان «معماری ایرانی» که به زبان فرانسه منتشرشده است در نمایشگاه کتاب معرفی می‌شود.

 انتشارات بین‌المللی شمع و مه در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اثری تازه از پاتریک رینگنبرگ ایران شناس و پژوهشگر دانشگاه لوزان سوئیس را با عنوان «معماری ایرانی» را به زبان فرانسه منتشر و معرفی می‌کند.

کتاب معماری ایرانی کتابی متفاوت در زمینه ایران‌شناسی است که ترکیبی از معرفی سرزمین ایران با تصاویری از مناظر مختلف آن به همراه اشعاری متناسب با تصاویر از شعرای بزرگ ایران همچون  فردوسی، نظامی، مولانا، صائب و… است که توسط آندیا عبایی به فرانسه ترجمه شده است.

تمامی تصاویر موجود در این کتاب توسط پاتریک رینگنبرگ و در سفرهای او  به مناطق مختلف ایران گرفته شده و برای اولین بار در این کتاب منتشر می‌شود.

بنا بر اعلام ناشر،  نسخه انگلیسی و روسی این کتاب نیز بلافاصله پس از چاپ نسخه فرانسه آماده و به چاپ خواهد رسید.

این اثر در کنار آثاری چون «نقش آرایه‌ها در هنر ایرانی اسلامی»، «حرم مشهد»  و «سفر نامه»  و «گنبدها» پنجمین کتابی دانست که این ایران‌شناس در سال‌های اخیر به منظور معرفی ایران در اروپا تدوین و منتشر کرده است.

یادآوری می‌شود پاتریک رینگنبرگ (Patrick Ringgenberg) در سال ۲۰۱۰ از دانشگاه ژنو سوئیس در رشته تاریخ هنر و در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شده و هم‌اکنون به عنوان پژوهشگر در مؤسسه «فرهنگ، ادیان و مدرنیته» دانشگاه لوزان مشغول است.

وی پروژه‌ای دوساله را با عنوان «مطالعه تاریخی و نمادشناسی مشهد» به سفارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ انجام داده است. همچنین به خاطر نگارش کتاب «جهان رمزواره هنر اسلامی» در سال ۱۳۹۰ برنده جایزه جهانی کتاب سال ایران شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید