کارنامه آزمون دکتری امروز منتشر می شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: نتایج اولیه داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 96 امروز (دوشنبه 28 فروردین ماه) به شکل کارنامه برای تمامی داوطلبان در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

حسین توکلی اظهار داشت: بر اساس ضوابط، تعداد 260 هزار و 520 داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 96 ثبت نام کردند.
وی گفت: آزمون ورودی این تعداد داوطلب در 7 گروه آموزشی در 244 کد رشته امتحانی در روز جمعه 6 اسفند ماه سال گذشته در 54 شهرستان برگزار شد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش افزود: در این آزمون از تعداد 260 هزار و 520 داوطلب تعداد 212 هزار و 941 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و 47 هزار و 579 داوطلب معادل 18.26 درصد داوطلبان غایب بودند.
وی یادآور شد: بر اساس ضوابط از تعداد 212 هزار و 941 حاضر در جلسه آزمون تعداد 199 هزار و 303 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و تعداد 13 هزار و 638 داوطلب به علت نداشتن حدنصاب نمره علمی لازم مجاز به انتخاب رشته نیستند.
توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد 199 هزار و 303 داوطلب تعداد 75 هزار و 148 داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته محل های دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و همچنین کدرشته محل های سایر دوره ها هستند.
وی اظهار داشت: از تعداد 199 هزار و 303 داوطلب تعداد 124 هزار و 155 داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته های تحصیلی از سایر دوره های آموزش عالی ( به جز دوره روزانه دانشگاه های و موسسات آموزش عالی دولتی) هستند.
توکلی گفت: علاوه بر صدور کارنامه اولیه برای تمامی 212 هزار و 941 داطب حاضر در جلسه برای 47 هزار و 579 داوطلب غایب در جلسه نیز کارنامه ای مبنی بر غایب بودن آنها صادر می شود.
وی تاکید کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره 2 ) در روز چهارشنبه 30 فروردین ماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به ضوابط داوطلبانی که بر اساس مفاد اطلاعیه که به همراه کارنامه آنان در روز دوشنبه 28 فروردین ماه 96 منتشر می شود، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، برای پذیرش در کدرشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه 9 اردیبهشت تا چهارشنبه 13 اردیبهشت 96 به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته، با رعایت ضوابط نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل از میان کد رشته های تحصیلی مربوط به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای پذیرش در کدرشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی پس از مشاهده کارنامه می توانند به منظور انتخاب رشته در تاریخ تعیین شده به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و پس از مطالعه دفترچه انتخاب راهنمای رشته این دانشگاه و اطلاعیه مربوطه، نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته های تحصیلی مربوط اقدام و کدرشته محل ها را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.
توکلی گفت: امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 96 در هر دو سایت سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید