با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور؛

آیین اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ تهران برگزار شد

    کد خبر :70792

معاون علمی فناوری رئیس جمهور در آیین اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷، این المپیاد رایکی از محورهای کلیدی برای تشخیص و آموزش جوانان نخبه درزمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانست.

خبرگزاری برنا، درآیین اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ درسالن اجلاس سران، سورنا ستاری ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان این دوره از مسابقات اظهارکرد: خوشحالیم که افتخار میزبانی شمارا در ایران داشتیم

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر توانسته چهره جهان امروز را با تسهیل ارتباطات و تبادل ایده ها بین افراد جامعه بشری به شدت عوض کند، تصریح کرد: این امر باعث عبور از مرزهای سنتی بین ملیت ها فرهنگ ها و قلمروهای مختلف علمی و تجاری شده است.

ستاری ادامه داد: نخبگان ایرانی در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات پیشرفت های چشمگیری داشته اند و درحال حاضر شرکت های دانش بنیان زیادی در زمینه های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و اینترنت فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: در بعد علمی نیز جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر پیشرفت های زیادی داشته و هم اکنون به یکی از مهم ترین کشورهای تاثیر گذار درمنطقه بدل شده است.

وی با بیان اینکه المپیاد کامپیوتر یکی از محورهای کلیدی برای تشخیص و آموزش بهتر جوانان نخبه در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است، گفت: سیستم آموزشی کشور ایران از المپیادهای علمی بهره فراوانی برده است و میزبانی این دوره از مسابقات راهی برای جبران این موضوع بوده است .

ستاری خاطر نشان کرد: بسیاری از شما شرکت کنندگان جوان المپیاد جهانی کامپیوتر در ابتدای راه خود برای ایفای نقش تعیین کننده در مسیرعلم و فناوری هستید و امیدوارم که بتوانید از استعداد خود نه تنها برای پیشرفت علم و فناوری بلکه برای ایجاد فردایی بهتر و صلح آمیز برای تمام جامعه بشری استفاده کنید .

گفتنی است؛ درپایان این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاونین وزارت آموزش و پرورش و دیگر برگزار کنندگان این دوره از المپیاد به 152 نفر از برگزیدگان بیست و نهمین دوره از المپیاد جهانی کامپیوتر 26 طلا،50 نقره و76 برنز اهدا کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید