معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

توافق هشت‌بندی همکاری‌های آموزشی بین دو کشور ایران و عراق

    کد خبر :70786

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش از توافق 8 بندی همکاری‌های آموزشی بین دو کشور ایران و عراق خبر داد.

خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده، به دنبال نشست مشترک آموزشی با طرف عراقی اظهارکرد: با توجه به اهمیت روابط فرهنگی و علمی با عراق، مذاکرات فشرده ای را انجام دادیم تا ارتباطات دو ملت از طریق همکاری ها در قالب یک تفاهم نامه جدید ماندگار شود و تعمیق یابد.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه در این نشست ضمن تشریح توانمندی های آموزشی کشورمان، آمادگی خود را برای انتقال تجربیات به نظام آموزشی عراق اعلام کردیم، گفت: در این نشست در 8 بند توافق هایی انجام شد که در قالب یک صورت جلسه آن را امضاء می کنیم و این توافقات مبنای یادداشت تفاهم جدیدی خواهد شد که وزیران آموزش و پرورش دو کشور در آینده امضاء خواهند کرد.

وی این توافقات را شامل همکاری در بخش آموزش فنی و حرفه ای، آموزش معلمین، آموزش عشایری، برگزاری نمایشگاه ها، تامین تجهیزات آموزشی و نیز چاپ و تدوین کتب درسی، برگزاری جشنواره های فیلم های آموزشی و تربیتی و دوره های آموزشی برای معلمین و مربیان عراقی دانست.

حکیم زاده اضافه‌کرد: این نشست برضرورت اصلاح محتوای برخی کتب درسی، با هدف تحکیم روابط دوستانه و صمیمی دو ملت تاکید کردیم و قرار شد فعالیت های مشترک علمی میان دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش، اشاره کرد: طرف عراقی در خصوص توسعه روابط آموزشی، به ویژه در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و آموزش عشایری، تمایل زیادی از خود نشان داد و ما نیز برای انتقال تجربیات کشورمان به عراق، در همه زمینه ها اعلام آمادگی کردیم.

شایان ذکر است؛ حکیم زاده قرار است با برخی مقام های آموزش و پرورش، آموزش عالی و نیز اعضای کمیسیون آموزش پارلمان عراق، پیرامون راه های گسترش همکاری های آموزشی دیدار و تبادل نظر کند.

گفتنی است؛ جلسه حکیم زاده و هیات همراهش با علی مسعد الابراهیمی معاون وزیرآموزش و پرورش عراق و مقام های عالی این وزارت خانه، برای توافق و جمع بندی مفاد توافقاتی که قرار است در قالب یک صورت جلسه چهارشنبه امضاء شود، حدود 4 ساعت بطول انجامید و طرفین بر سر بند بند و واژه به واژه این توافق ها با یکدیگر بحث و چانه زنی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید