شکایت دهها ایرانی برنده لاتاری به دادگاه آمریکا: چرا ویزا نمی دهید

    کد خبر :70776

دهها ایرانی با وجود اینکه برنده لاتاری شده اند اما وزارت خارجه آمریکا به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ، برای آنها ویزا صادر نمی کند.
شکایت دهها ایرانی برنده لاتاری به دادگاه آمریکا: چرا ویزا نمی دهیددهها شهروند ایرانی که به درخواست مهاجرت آنها به آمریکا در قالب لاتاری موافقت شده بود از وزارت خارجه آمریکا به دلیل عدم صدور ویزا برای سفر به آمریکا شکایت کرده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از صدور فرمان ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) درباره ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور از جمله ایرانی ها به امریکا، وزارت خارجه این کشور صدور ویزا برای آنهایی که لاتاری برنده شده بودند را متوقف کرد.

بر اساس اصلاحاتی که دادگاه عالی آمریکا بر فرمان ممنوعیت سفر ترامپ اعمال کرد شهروندان ایرانی که تعدادی از خانواده‌های آنان اقامت دائمی آمریکا (گرین کارت) دارند می‌توانند به آمریکا سفر کنند اما موضوع صدور ویزا برای شهروندان ایرانی و دیگر کشورهای شامل فرمان مهاجرتی ترامپ که در لاتاری برنده شده اند مسکوت ماند.

شهروندان ایرانی برنده لاتاری می‌گویند ایمیلی دریافت کرده‌اند که در آن گفته شده است “شما احتمالا به دلیل فرمان مهاجرتی رئیس جمهور ویزا دریافت نمی‌کنید”.

در پی این اقدام 90 شهروند ایرانی و یمنی که برنده ویزای لاتاری آمریکا شده اند از عدم صدور ویزا برای آنها به دادگاه کیفری واشنگتن شکایت کرده اند.

“ایتر سونگ” وکیل مرکز ملی قانون مهاجرت آمریکا در واشنگتن درباره این اتفاق گفت: این نه صحیح است و نه عادلانه و نه قانونی. آنچه در این راستا لازم است برای دفاع از حقوق اعضا انجام خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید