ظریف خطاب به موگرینی: هوشیار باشید! ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد

    کد خبر :70705

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیات همراه صبح روز شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش «انتخاب»، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس‌جمهور ایران که در عصر روز شنبه در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، بامداد امروز وارد تهران شد.

در دیدار نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی با ظریف مسائل مربوط به اجرای برجام، روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و اوضاع در منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که آمریکا در راه اجرای برجام ایجاد کرده است اظهار کرد: دولت جدید آمریکا به دنبال آن است تا نگذارد جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام استفاده کند و این نقض متن برجام به شمار می‌رود. آقای ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد و اروپا لازم است در این خصوص هوشیار باشد.

ظریف همچنین با اشاره به آزمایش‌های موشکی کشورمان و نیز پرتاب ماهواره علمی سیمرغ و عدم مغایرت این اقدامات با قطعنامه ٢٢٣١، از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که به طور مشترک با آمریکا صادر شد، انتقاد کرده و آن را حرکتی در مسیر اشتباه توصیف کرد.

موگرینی هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی گفت: جامعه بین‌الملل منافع مشترک با ایران در خصوص اجرای برجام دارد. اتحادیه اروپا قاطعانه از برجام حمایت می‌کند و این موضع مشترک تمامی کشورهای اروپایی است. مواضع اتحادیه اروپا در این زمینه روشن است و ما تلاش داریم تا آمریکا را هم در برجام کنار خود داشته باشیم.

وی تاکید کرد همه ما نیازمند اقدامات خردمندانه و متناسب هستیم.

در این ملاقات همچنین بر گسترش همکاری‌های ایران با مجموعه اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزه‌های اقتصادی تاکید شد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در جریان سفر یک روزه خود به ایران طبق برنامه‌ای اعلام شده با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار می‌کند.

وی صبح روز شنبه نیز با کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید