مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد؛

افزایش چشمگیر سازمان‌های مردم نهاد از 50 به 1500 در دولت یازدهم

    کد خبر :70663

در چهار سال گذشته افزایش سازمان های مردم نهاد یکی از مهم ترین اقدامات وزارت ورزش وجوانان بوده است.

رضا حجتی، مدیر کل مشارکت های اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا گفت: تعداد مجوزهایی که برای احداث سازمان های مردم نهاد تا قبل از سال 92 صادرشده بود در حدود 50 سمن بود که از سال 92 تا 96 این تعداد به 1500 افزایش پیدا کرد که نشان از افزایش علاقه جوانان به مشارکت در نهاد های اجتماعی است.

حجتی در ادامه گفت: در سالیان گذشته تلاش هایی در خصوص آموزش، تمرین، دانش افزایی، ارتقای مهارت، هم افزایی، قدرت تاثیرگذاری و بسترسازی برای استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد انجام شده ولی واقعیت این است که با حالت مطلوب فاصله زیادی داریم، ما سالانه حدود 100 هزار نفر را آموزش می دهیم که با استانداردهای در نظر گرفته شده فاصله زیادی دارد ما باید بتوانیم حداقل سالانه یک میلیون نفر را آموزش دهیم.

او در ادامه در خصوص بسترهای لازم برای آموزش بیشتر در این زمینه گفت: مدیران دولتی، مدیران وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای دولتی باید رویکرد صحیحی به این مسئله داشته باشند و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جوانان استفاده کنند و مسئله بعدی این است که بودجه ای که دولت برای توانمندسازی مشارکت های اجتماعی جوانان تخصیص می دهد بسیار ناچیز است.

حجتی در پایان در خصوص راهکارهای حل معضلات جوانان گفت: ساختار سازمان ملی جوانان باید احیا شود تا جایگاهی برای پیگیری مشکلات جوانان تشکیل شود، علاوه بر احیای سازمان ملی جوانان باید تغییر نگرشی هم در خصوص حوزه جوانان صورت گیرد و بهای لازم برای پیگیری مشکلات جوانان پرداخت شود.

گفتنی است سازمان ملی جوانان از جمله سازمانهای دولتی ایران بود که بنابر قانون برنامه سوم توسعه، در حد فاصل مهر ۱۳۷۹ تا خرداد ۱۳۹۰، به عنوان جایگزین شورای عالی جوانان بود که در نهایت نیز با حکم محمود احمدی‌نژاد، منحل شد.

از اهداف سازمان ملی جوانان، حل مسایل جوانان، اعتلا و رشد نسل جوان کشور و استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های نسل جوان است.

سازمان دارای وظایفی چون، مطالعه و پژوهش در حوزه‌های راهبردی امور جوانان، تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان کشور، دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور جوانان و بررسی فعالیت‌های این دستگاه‌ها، مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به جوانان، تهیه گزارش وضعیت جوانان کشور در سطح ملی، ارایه شیوه‌های مناسب برای استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های جوانان و… است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید