«کاندیداها در مناظره اخلاق را رعایت کنند»

«مناظره‌های زنده تلویزیونی، تاثیر زیادی دارند اما به شرط اینکه در چارچوب قانون باشند و کاندیداها و طرفداران آن‌ها، اصول قانونی را رعایت کنند.»

منصور مظفری، درباره برنامه‌های مناظره گفت: اصل برنامه مناظره این است که به صورت زنده پخش شود و طرفین مناظره به صورت رودررو موضوعی را مورد بحث قرار دهند که یا مخالف یا موافق آن هستند.

او با اشاره به روند مناظره‌ها در این سال‌ها، اضافه کرد: مناظره‌ها تقریبا از انتخابات سال ۷۶ به صورت صحیح و در چارچوب انجام می‌شد، بدون اینکه بین کاندیداها و در جامعه تنشی ایجاد شود. متاسفانه در سال ۸۴ و به ویژه سال ۸۸ برخی از کاندیداها اخلاق در مناظره‌ را نداشتند و باعث برخی تنش‌ها بین کاندیداها و طرفداران آن‌ها شدند.

مدیر مسوول  افزود: در این مناظره‌ها گاهی اخلاق زیر پا گذاشته شد و برخی کاندیداها به جای اینکه خود را معرفی کنند و درباره عملکردشان صحبت کنند، به دلیل اینکه ریشه و عملکرد مناسبی نداشتند، سعی کردند به تخریب طرف مقابل بپردازند و فضا را دوقطبی کنند که به ضرر جامعه و نظام هم تمام شد.

او با بیان اینکه کاندیداها باید اخلاق و چارچوب را رعایت کنند، ادامه داد: مردم ما بافرهنگ، باتمدن و باشعور هستند. اگر کاندیداها و افرادی که از سوی کاندیداها در مناظره‌ها معرفی می‌شوند، اخلاق و چار چوب را رعایت کنند و به تخریب و سیاه‌نمایی نپردازند، مناظره‌ها بسیار خوب پیش می‌رود که این امر به نفع نظام و مردم است.

مظفری افزود: پرشور شدن انتخابات می‌تواند ما را در برابر حملات کسانی که دشمن هستند، مقاوم کند اما بیشتر مشکلات به بداخلاقی کاندیداها و افراد مورد نظرشان که در مناظره‌ها معرفی می‌کنند، برمی‌گردد.

او با بیان اینکه مناظره‌های زنده تلویزیونی تاثیر زیادی دارند، اظهار کرد: مناظره‌ها تاثیر زیادی دارند اما به شرط اینکه در چارچوب قانون باشند و کاندیداها و طرفداران کاندیداها اصول قانونی را رعایت کنند.

منصور مظفری با اعتقاد بر اینکه در مناظره‌ها بحث‌های خوبی صورت می‌گیرد، گفت: در مناظره‌ها بحث‌های خوبی صورت می‌گیرد، سوءتفاهم‌ها برطرف و عملکرد کاندیداها در گذشته رونمایی می‌شود. این امر می‌تواند به شناخت اصلح کاندیداها توسط مردم کمک کند.

مدیر مسوول در پایان گفت: صداوسیما باید فضای مناسبی را برای کاندیداها ایجاد کند تا عدالت رعایت شود. حتی از مجریان باتجربه، آگاه و با شخصیت مناسب  هم دعوت کند تا این مناظره‌ها را اجرا کنند به دلیل اینکه مجری هم می‌تواند تاثیرگذاری مثبتی در اجرای مناظره‌ها داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید