جدیدترین اخبار
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷ اقتصادی کد خبر :70332

۶۰درصد عملیات اجرایی راه‌آهن‌ برقی تهران-مشهد با توان داخلی انجام می‌شود

معاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن گفت: طبق توافق با طرف چینی در قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد بیش از ۶۰ درصد پروژه با تاکید بر توان داخلی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مازیار یزدانی با اشاره به امضا قرارداد برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد در روز گذشته اظهار داشت: در بخش امور قراردادی، بر اساس امضا قرارداد اصلی که روز گذشته منعقد شد، قرارداد سه جانبه‌ای با شرکت‌های داخلی و طرف خارجی نیز قابلیت امضا پیدا می‌کند.

وی افزود: امیدواریم بحث قرار داد سه جانبه مربوط به لکوموتیو نیز تا ماه آینده نهایی شود.

معاون شرکت راه‌آهن در ادامه به مباحث تامین مالی این پروژه اشاره کرد و گفت: با نهایی شدن قرار داد تسهیلات، ایران باید ۱۵ درصد حق کارفرمایی را به عنوان پیش پرداخت در دو قسط پرداخت کند و طبق آن ۴ مردادماه نامه درخواست این مبلغ از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌گردد.

یزدانی از آغاز فعالیت اجرایی شرکت چینی در پروژه پس از پرداخت اولین قسط از سوی ایران خبر داد و گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه درخواست شرکت راه‌آهن را با سرعت پیگیری کند.

آغاز اقدامات ارتقای مسیر حدفاصل نیشابور تا مشهد

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به امور مهندسی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد گفت: برای مدیریت زمان، از چند هفته‌ قبل قراردادی با یک شرکت مهندسی مشاور داخلی و خارجی منعقد و ابلاغ کردیم که طبق آن شرکت طرف قرارداد کار برداشت و تراکم سنجی در راستای ارتقای مسیر از حد فاصل نیشابور تا مشهد را شروع کرده است.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن از توافق با طرف چینی در طراحی شبکه بالادستی این پروژه خبر داد و گفت: در موضوع اصلی پروژه برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد یعنی مباحث مربوط به تامین توان و خطوط انتقال، یکسری اقدامات مطالعاتی و شبیه سازی رخ داده است.

وی با توجه به اهمیت مدیریت پروژه اظهار داشت: دستورالعمل‌ها و چارچوب‌ها برای مدیریت پروژه‌ای در این سطح و عظمت تهیه و حتی به طرف چینی هم ابلاغ و همچنین نرم افزاری که باید برای مدیریت پروژه استفاده شود نیز تعیین شده است،

یزدانی با اشاره به علت اصلی تهیه آرشیو الکترونیکی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد گفت: اولین پروژه بزرگ کشور است که در خصوص برقی کردن حتما نیاز داریم تجربیات حاصل از این پروژه را برای پروژه برقی سازی گرمسار-اینچه برون استفاده شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به چالش‌های بخش اجرایی این پروژه گفت: این مسیر به دلیل اینکه یک مسیر دو خطه با ترافیک بالایی است و هر ۱۵ دقیقه یک قطار اعزامی دارد، لذا فعالیت بر روی این پروژه بسیار سخت است باید در کمترین زمان خط را مسدود کنیم و با استفاده از روش‌های مکانیزه عملیات اجرایی را انجام دهیم. در این راستا تمام فناوری‌های روز دنیا بررسی شده و امیدواریم با در اختیار گرفتن ماشین آلات مکانیزه در ایران، عملیات برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد به روش مکانیزه انجام شود.

وی با بیان اینکه «رقم دقیق قرار داد ۱.۷ میلیارد دلار است که سهم ایران ۲۰۰ میلیون دلار و ۱.۵ میلیارد دلار سهم مشارکت طرف خارجی است.» گفت: در تمام بخش‌ها شرکت‌های ایرانی مشارکت دارند و طبق توافق با طرف چینی بیش از ۶۰ درصد پروژه با تاکید بر توان داخلی انجام می‌شود.

یزدانی در پایان یادآور شد: سرعت بهره برداری ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده که علاوه بر بهبود زمان سرفاصله، باعث افزایش سرعت سیر به کاهش زمان مسیر تهران-مشهد به کمتر از ۶ ساعت می‌شود.

روی خط خبر

  • واکنش آلمان به تنش لفظی میان روحانی و ترامپ: از دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری کنند
  • یک کشته و ۱۴ زخمی در تیراندازی در تورنتو
  • عراقچی: امیدواریم به جایی نرسیم که نگذاریم دیگران نفت صادر کنند
  • حمایت تمام قد عربستان از تحریم‌ها علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس به اتحادیه اروپا هشدار داد
  • آلمان خطاب به ترامپ: تهدید به جنگ کارگشا نیست!
  • راز فراری دادن کلاه سفیدها در سوریه از سوی غربی‌ها
  • صادرات ریلی سیمان به آسیای میانه با قطارهای ترانزیتی ترکمنستان
  • توزیع بی‌وقفه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت
  • پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج‌های فرسوده
  • فرمانده سپاه: پس از دی‌ماه گذشته، دشمنان برنامه‌های زیادی هم برای «تیر و مرداد» داشتند
  • ‌پیش لرزه تغییرات در بانک مرکزی/ دبیرکل بانک مرکزی‌‌ استعفا کرد
  • ۲ گزینه اتحادیه اروپا پس از پایان جنگ سوریه
  • نشست لاوروف و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با نتانیاهو
  • اروپا بدون آمریکا می تواند امنیت خود را تامین کند
  • اولین ایکس ری کامیونی پر سرعت تولید داخل به بهره برداری رسید
  • برنامه ای برای تهاتر نفت با سوخوی روسیه نداریم
  • ۲ نرخی شدن بنزین در دولت تصویب نشده است
  • مصر قیمت گاز طبیعی را ۷۵ درصد افزایش داد
  • هند و چین می‌توانند آسیب‌ تحریم را برای ایران کاهش دهند
  • اتحاد نفتی تزارها با ریاض/اوپک به حاشیه رانده می‌شود؟
  • برخی بانک‌های خصوصی برخلاف مصوبه شورای پول و اعتبار، به مشتریان خود، نرخ سود ۲۱ درصدی می‌دهند / بانک مرکزی سکوت کرده
  • ترامپ: بحث مداخله روسیه در انتخابات یک حقه بزرگ بود/ اوباما مقصر است
  • قاطرها به جان دماوند افتاده‌اند
  • دلایلی که نمی گذارند دولت در ایجاد بازار ثانویه ارز موفق باشد!
  • رستاک: اجازه ندادند به دورهمی و خندوانه بروم
  • اسرائیل یک پایگاه نظامی را در سوریه هدف قرار داد
  • کدام گزینه؛ مادر جنگ‌ها یا مادر صلح‌ها؟
  • آلبوم همایون شجریان آماده انتشار شد
  • پاسخ احمدی نژاد به دلایل ردصلاحیتش: می‌گویند دوقطبی بوده