جدیدترین اخبار
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷ اقتصادی کد خبر :70332

۶۰درصد عملیات اجرایی راه‌آهن‌ برقی تهران-مشهد با توان داخلی انجام می‌شود

معاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن گفت: طبق توافق با طرف چینی در قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد بیش از ۶۰ درصد پروژه با تاکید بر توان داخلی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مازیار یزدانی با اشاره به امضا قرارداد برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد در روز گذشته اظهار داشت: در بخش امور قراردادی، بر اساس امضا قرارداد اصلی که روز گذشته منعقد شد، قرارداد سه جانبه‌ای با شرکت‌های داخلی و طرف خارجی نیز قابلیت امضا پیدا می‌کند.

وی افزود: امیدواریم بحث قرار داد سه جانبه مربوط به لکوموتیو نیز تا ماه آینده نهایی شود.

معاون شرکت راه‌آهن در ادامه به مباحث تامین مالی این پروژه اشاره کرد و گفت: با نهایی شدن قرار داد تسهیلات، ایران باید ۱۵ درصد حق کارفرمایی را به عنوان پیش پرداخت در دو قسط پرداخت کند و طبق آن ۴ مردادماه نامه درخواست این مبلغ از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌گردد.

یزدانی از آغاز فعالیت اجرایی شرکت چینی در پروژه پس از پرداخت اولین قسط از سوی ایران خبر داد و گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه درخواست شرکت راه‌آهن را با سرعت پیگیری کند.

آغاز اقدامات ارتقای مسیر حدفاصل نیشابور تا مشهد

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به امور مهندسی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد گفت: برای مدیریت زمان، از چند هفته‌ قبل قراردادی با یک شرکت مهندسی مشاور داخلی و خارجی منعقد و ابلاغ کردیم که طبق آن شرکت طرف قرارداد کار برداشت و تراکم سنجی در راستای ارتقای مسیر از حد فاصل نیشابور تا مشهد را شروع کرده است.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن از توافق با طرف چینی در طراحی شبکه بالادستی این پروژه خبر داد و گفت: در موضوع اصلی پروژه برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد یعنی مباحث مربوط به تامین توان و خطوط انتقال، یکسری اقدامات مطالعاتی و شبیه سازی رخ داده است.

وی با توجه به اهمیت مدیریت پروژه اظهار داشت: دستورالعمل‌ها و چارچوب‌ها برای مدیریت پروژه‌ای در این سطح و عظمت تهیه و حتی به طرف چینی هم ابلاغ و همچنین نرم افزاری که باید برای مدیریت پروژه استفاده شود نیز تعیین شده است،

یزدانی با اشاره به علت اصلی تهیه آرشیو الکترونیکی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد گفت: اولین پروژه بزرگ کشور است که در خصوص برقی کردن حتما نیاز داریم تجربیات حاصل از این پروژه را برای پروژه برقی سازی گرمسار-اینچه برون استفاده شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به چالش‌های بخش اجرایی این پروژه گفت: این مسیر به دلیل اینکه یک مسیر دو خطه با ترافیک بالایی است و هر ۱۵ دقیقه یک قطار اعزامی دارد، لذا فعالیت بر روی این پروژه بسیار سخت است باید در کمترین زمان خط را مسدود کنیم و با استفاده از روش‌های مکانیزه عملیات اجرایی را انجام دهیم. در این راستا تمام فناوری‌های روز دنیا بررسی شده و امیدواریم با در اختیار گرفتن ماشین آلات مکانیزه در ایران، عملیات برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد به روش مکانیزه انجام شود.

وی با بیان اینکه «رقم دقیق قرار داد ۱.۷ میلیارد دلار است که سهم ایران ۲۰۰ میلیون دلار و ۱.۵ میلیارد دلار سهم مشارکت طرف خارجی است.» گفت: در تمام بخش‌ها شرکت‌های ایرانی مشارکت دارند و طبق توافق با طرف چینی بیش از ۶۰ درصد پروژه با تاکید بر توان داخلی انجام می‌شود.

یزدانی در پایان یادآور شد: سرعت بهره برداری ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده که علاوه بر بهبود زمان سرفاصله، باعث افزایش سرعت سیر به کاهش زمان مسیر تهران-مشهد به کمتر از ۶ ساعت می‌شود.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • خبر خوب؛ باران پاییزی یکشنبه بر می‌گردد
  • اینجا صداوسیماست؛ مال خودمان است،هرکاری بخواهیم می کنیم؛به کسی هم جواب نمی دهیم؛همینه که هست
  • برقراری انضباط شهری پیاده‌روی اربعین در تهران با ۳۵۰ نیروی شهربان
  • اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین از فردا
  • قاسمخانی: روی کت گویندگان خبر تبلیغ کنکور بزنید!
  • فرانسیس فوکویاما: سوسیالیزم باید بازگردد / برخی چیزهایی که مارکس گفته، درست از آب درآمده
  • ای بی سی: پمپئو مدرک صوتی قتل خاشقچی را شنیده / وزارت خارجه آمریکا: پمپئو نه فایلی شنیده و نه متنی را دیده
  • سلاح، چوب دو سر بلای محیط‌بان / دولت برای کمبود محیط‌بان فکری کند
  • ورود بانوان به استادیوم کار بدی است / واقعا می‌خواهند بانوان شاد شوند یا دیگران ‌‌به وسیله آنها شاد‌ شوند؟
  • ممنوعیت ورود کامیون‌های بدون معاینه فنی به تهران
  • ترامپ مرگ خاشقچی را تایید کرد
  • قاچاق گوشی موبایل هم معکوس شد
  • ساماندهی چرخه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در آینده نزدیک
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
  • ۲۲ میلیون بشکه نفت ایران پیش از تحریم‌ها به دالیان چین می‌رسد
  • “لاکچری” بازی با حیوانات خانگی
  • واگذاری پرحاشیه خصوصی‌سازی تعلیق شد
  • آخرین گمانه زنی درباره سرنوشت خاشقچی: خاشقچی به قتل نرسیده است
  • سه سناریوی آینده ایران و آمریکا در مورد توافق هسته‌ای؛ ممکن است سه جنگ سرد بالقوه به جنگی داغ بدل شود
  • نظارت آتش نشانان تهرانی بر ایمنی زائران اربعین
  • موفقیت زوج جدید سینمای ایران روی پرده
  • معرفی مقصر اصلی قتل خاشقچی
  • دلایل طرح سهمیه بندی بنزین اعلام شد
  • خطر رئیس‌جمهور غیرقابل پیش‌بینی؛ اصلاح طلبان و اصولگرایان برای جلوگیری از ظهور احمدی‌نژاد جدید برنامه دارند؟
  • ماجرای خط و نشان هایی که به بادی بندند/ پارسایی: مردم موافق تصویب لوایح هستند
  • آسیب‌شناسی دفاتر “خدمات الکترونیک شهر”
  • حمله به ارتش عربستان
  • رایزنی برای دریافت حکم دادستانی برای ورود به پارکینگ دو شرکت بزرگ خودروساز
  • خداداد عزیزی هم بازیگر شد!
  • باید نگران شوخی‌های فیلم جدید رامبد باشیم؟
  • Ad