سازش با زورگو یا مقاومت؛ کدام به‌صرفه‌تر است؟

    کد خبر :70249

دکتر علی‌محمد حلمی رایزن فرهنگی ایران در یونان است. او یادداشتی درباره بازتاب‌های متعدد جمله رهبری درباره هزینه‌های سازش و مقاومت با قدرت‌های زورگو نوشته است.

به گزارش خبرنگاران پویا، دو روز قبل آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حکم ریاست جمهوری آقای حسن روحانی را تنفیذ فرمودند و ایشان را در این جایگاه منصوب کردند. پس از آن ایشان در سخنان خود دولت دوازدهم را به انجام اولویت های مهم کشور توصیه کردند. امام خامنه ای در بخشی از بیاناتشان فرمودند که «هزینه های تسلیم در برابر قدرتهای زورگو به مراتب بیشتر از هزینه های ایستادگی در مقابل آنها است». این جمله ای بود که ایشان در مراسم سالگرد ارتحال امام در 15 خرداد امسال نیز مطرح کردند.

بر این اساس دکتر علی محمد حلمی رایزن فرهنگی ایران در یونان یادداشتی نوشته است که در ادامه منتشر می‌شود.

در میان سخنان مهم رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مراسم تنفیذ رأی مردم به منتخب ملت جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهور جمله استراتژیک و کلیدی مطرح شد که جهان و أهل سیاست و عقلا را تکان داد و آن اینکه « هزینه های تسلیم در برابر قدرتهای زورگو به مراتب بیشتر از هزینه های ایستادگی در مقابل آنها است ».  این جمله کوتاه اما بسیار مهم و تکان دهنده و واقع‌بینانه برای کسانی است که فکر می کنند در برابر آمریکا و هم پیمانانش بخاطر قدرت و ثروت زیادشان باید کوتاه آمد یا به عبارت دیگر تسلیم شد؛ به آنها باج داد و خواسته های آنها را بناچار برآورده کرد.  اینگونه تحلیل ها متاسفانه نه تنها در گروهی کوچک در کشور ما بلکه در بسیاری از مردم کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی و بدتر از آن در میان دولتمردان آنها وجود دارد یا بهتر بگویم آنچنان القا شده که به آن باور دارند؛ و به همین دلیل آمریکا و دیگر قدرتهای زورگو تا بحال توانسته اند بسیاری از خواسته های نا حق و نا مشروع خود را با هزینه کم به پیش ببرند .

خوشبختانه و با افتخار باید گفت که در حدود ٣٨ سال گذشته دوران استقرار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی ره و نیز مقام معظم رهبری و دولت‌های پس از انقلاب اسلامی هرگز در برابر آمریکا و خواسته های نا مشروع و ظالمانه او و برخی دولت‌های غربی هم پیمانش تسلیم نشده و همواره بر سیاست مقابله و اصرار بر اجرای عدالت و حقیقت تاکید و پافشاری کردند و بهمین دلیل ملت و کشور اسلامی ایران همیشه پیروز میدان بوده است .

اینک این رمز پیروزی را رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به همه جهانیان اعلام نمودند و فصل جدیدی در نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی و سیاسی جهان گشودند. اگر به اتفاقات منطقه خاورمیانه و حتی در برخی کشورهای آسیای دور و اروپا نگاه بیندازیم ، به خوبی و قاطعیت  صحت و درستی این فرمایش رهبری را درخواهیم یافت .

در هرکجا و در هر موضوع دولت‌ها و ملت‌ها تسلیم زورگویی و خواسته‌های بناحق آمریکا و دیگر قدرتهای استعماری شده اند عقب‌تَر رفته و شکست‌ها و هزینه های بیشتری را متحمل شده اند ، و در هرکجا و هرمورد که در برابر زورگویی‌ها و سیاست‌های غلط و ظالمانه آمریکا ایستادگی و مقاومت نموده اند دشمن را متوقف و پیروزی‌های بزرگ‌تر و بیشتری را بدست آورده اند .

بر همه ما أعم از دولت و ملت ایران لازم است که فرمایشات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را با دقت و تامل به گوش جان فراگیریم و خدا را برای داشتن چنین نعمت رهبری شکر کنیم و افتخار نماییم که در عرصه سیاست جهانی این رهبری مقتدر و هوشمند ایشان است که سیاست‌ها و نیرنگ‌های آمریکا و اذناب او را درهم شکسته و البته با توکل به خدای مقتدر و متعال وپیروی و حمایت ملت بزرگ ایران .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید