پرداخت کمک هزینه کارورزی به شرط موفقیت در سنجش مهارت

    کد خبر :70209

پرداخت کمک هزینه آموزشی کاروزی در سه مرحله و پس از موفقیت کارورز در سنجش مهارت و صدور گواهی کارورزی پرداخت می شود.

به گزارش  تسنیم، طرح کارانه اشتغال جوانان(کاج) یکی از طرح هایی بود که در دولت دوازدهم در راستای برنامه اشتغال پایدار 7تیر ماه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به سراسر کشور ابلاغ شد.

پرداخت کمک هزینه ماهانه تا سقف 3100 هزار ریال از سوی دولت برای هر کارورز بر اساس دستورالعمل اجرایی یکی از بندهای این طرح بود. اما جزئیات این بند برای سطوح تحصیلی مختلف متفاوت است.

ماده 10 این طرح در بخش حمایت ها بیان می کند: سقف کمک هزینه آموزشی کارورزی در سال 96 به صورت میانگین ماهیانه سه میلیون و یکصد هزار (3100000) ریال تعیین می گردد که توسط دستگاه ناظر به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی(کاردانی تا 2700000 ریال، کارشناسی تا 3100000 ریال و کارشناسی ارشد و دکتری تا 3500000 ریال)، در طول دوره محاسبه وحداکثر در سه مرحله به گونه ای که مرحله آخر پس از موفقیت کارورز در آزمون سنجش مهارت و یا صدور گواهی کارورزی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشد، از سوی موسسه عامل به حساب کارورزان واریز می شود.

هر مرحله از پرداخت کمک هزینه مستلزم تأیید گزارش نظارتی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دستگاه ناظر می باشد.

به گزارش تسنیم، با توجه به این ماده از طرح کارانه اشتغال جوانان، پرداخت کمک هزینه آموزشی کاروزی در سه مرحله و پس از موفقیت کارورز در سنجش مهارت و صدور گواهی کارورزی پرداخت می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید