رقابت گرم تازه‌نفس‌های بازار سخت‌افزار

    کد خبر :70180

 

بازارهای جهان در زمینه تولیدات کامپیوتری گام‌های رو به توسعه خود را برمی‌دارند. اگرچه استفاده از گوشی‌های هوشمند سرعتی بی‌سابقه را در بازار استفاده از ابزارهای هوشمند به ثبت رسانده‌اند، اما برخی از قابلیت‌ها در لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی باعث شده تا علاقه‌مندان به این ابزار به دنبال بهترین تولیدات شرکت‌های محبوبشان باشند.

همچنین برخی از این ساخته‌های جدید اخیرا وارد بازار ایران شده است. در ادامه با برخی از این تولیدات جدید آشنا می‌شوید.

ال این وان؛ پاویلیون جدید اچ‌پی

کمپانی اچ پی با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، دو دستگاه ال این وان پاویلیون(Pavilion All-in-One) جدید خود را معرفی کرد. این دو کامپیوتر با نمایشگرهای 8/ 23اینچی و 27 اینچی ساخته شده‌اند و طراحی این دو کامپیوتر و نمایشگر لبه تا لبه فول اچ دی به خوبی انجام شده است. همچنین شیب صفحه نمایش این دستگاه براساس نیازهای کاربر قابل تغییراست. بلندگوهای ال این وان پاویلیون جدید اچ پی بازطراحی شده از سوی B & O Play است که صدای واضح‌تر و عمیق‌‌تری را ارائه می‌دهد. به گزارش دنیای اقتصاد ، اچ‌پی همچنین در این محصولات جدید از دوربین‌های مخفی استفاده کرده است، این دوربین هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود، به راحتی می‌تواند در محفظه مخصوص خود جای گرفته و از دید شما پنهان شود. همچنین کاربران می‌توانند از وجود دوربین‌های مادون قرمز برای تایید هویتشان از طریق Windows Hello استفاده کنند. این دو ال این وان پاویلیون اچ پی از آخرین پردازنده‌های نسل هفتم Intel Core قدرت گرفته، 16 گیگابایت رم داشته و تا 2 ترابایت حافظه داخلی دارند. این دستگاه‌ها از دو درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0، HDMI ورودی و HDMH خروجی به گجت‌های مورد نیاز متصل می‌شوند. قیمت ال این وان پاویلیون جدید اچ پی از 749.99دلار آغاز می‌شود.

ورود سرفیس پرو 2017

آخرین محصول مایکروسافت که به بازار ایران نیز راه یافته است سرفیس پرو 2017 است. اگرچه قیمت این محصول در سایت جهانی آن کاملا مشخص است، اما قیمت آن در بازار داخل گران‌تر از قیمت جهانی در حال فروش است. این گرانی از سوی فروشندگانی به این دلایل که نماینده رسمی از مایکروسافت در ایران برای عرضه رسمی محصولات وجود ندارد و همچنین عدم امکان خرید مستقیم از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح همچون آمازون، اعمال شده است. اما عرضه سرفیس پرو 2017 در سه نسخه Core m3، Core i5 و Core i7 انجام شده است. به نظر می‌رسد کاربران برای خرید این محصول همچنان ناچار به پرداخت هزینه‌ای بیشتر هستند. بنابراین تا کاهش قیمت این مدل از تبلت‌های شرکت مایکروسافت توصیه می‌شود نمونه قدیمی‌تر مانند سرفیس پرو 4 یا دیگر تبلت‌ها تهیه شود.

تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

سامسونگ با گلکسی تب اس 3 در هفته گذشته محصولی جدید را به بازار عرضه کرده است. تبلتی 7/ 9 اینچی با سخت‌افزار قابل توجه و قلم S Pen. نمایشگر بزرگ 7/ 9 اینچی این تبلت در کنار مشخصات سخت‌افزاری بالا روان بودن رابط کاربری را برای کاربران به همراه دارد. طراحی نسل جدید تبلت رده‌بالای سامسونگ با نسل قبلی آن تفاوت زیادی ندارد و تنها چند تغییر کوچک اما جذاب پیدا کرده است. گلکسی تب اس 3 با ابعاد 3/ 137 در 169 در 6 میلی متر تنها یک میلی‌متر از آی‌پد پرو باریک‌تر و با داشتن وزن 429 گرم، 8 گرم از تبلت محبوب اپل سبک‌تر است.

گلکسی تب اس 3 نمایشگری 7/ 9 اینچی از نوع سوپر امولد دارد. HDR در واقع پشتیبانی از استاندارد HDR10 در این تبلت اهمیت قابل توجهی دارد و سامسونگ با آگاهی کامل این ویژگی را به نمایشگر 4K ترجیح داده است؛ زیرا گسترش محدوده روشنایی در نمایشگرهایی حدودا 10 اینچی، اهمیت بیشتری نسبت به افزایش پیکسل‌ها دارد. اما همان مشکلی که صفحه نمایش‌های 4K با آن دست به گریبانند، برای صفحه نمایش‌های HDR نیز وجود دارد، میزان محتوای HDR دردسترس کم است. نمایشگر اس 3 نوت سامسونگ ویژگی کاربردی دیگری هم دارد؛ Reading Mode، که رنگ نمایشگر را کمی به زردی نزدیک می‌کند تا مطالعه متن‌ها را آسان کند. به این ترتیب تبلت جدید سامسونگ گزینه‌ای خوب برای کسانی است که به دنبال تبلتی برای کتاب خواندن هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید