مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

    کد خبر :70103

تهران – ایرنا – موگرینی وارد تهران شد، تحلیف حسن روحانی با حضور مقام های عالی رتبه 92 کشور، وزیر نفت با اجرای قانون حق العمل کاری موافقت کرده است،وزیر اقتصاد ترکیه: مسیر زمینی ایران برای صادرات به قطر اولویت ماست، گزارشی از بازدید سرزده نماینده ولی فقیه از هتل محل اقامت زایران ایرانی در مدینه منوره، جدال آبی های لیگ برنده نداشت، حسن تفتیان از گردونه رقابت های دو صد متر کنار رفت، توافق هسته ای با ایران شکست خورده است، بازتاب تنفیذ حکم ریاست جمهوری ایران در تلویزیون ملی کوبا عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

**داخلی
تهران- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش برای شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) شد و مورد استقبال مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان قرار گرفت.
تهران- آیین تنفیذ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه گذشته برگزار شد و آیین تحلیف نیز روز شنبه خواهد بود.
براساس برنامه اعلام شده، در آیین تحلیف روحانی مقام های عالی رتبه از 92 کشور در محل تحلیف در مجلس شورای اسلامی ایران حضور خواهند داشت.
هشت رئیس جمهوری، 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند.
در این مراسم 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رئیس گروه دوستی – پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند.
تهران – رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت کشور گفت: وزیر نفت با اجرای قانون حق العمل کاری درجایگاه های عرضه سوخت موافقت کرده است.
تهران – حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی خانه خدا که امروز جمعه وارد مدینه منوره شد ؛ ظهر امروز به طور سرزده از هتل محل اقامت شماری از زایران کشورمان در مدینه منوره دیدن کرد.
تهران – تیم فوتبال استقلال تهران در دومین هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال مقابل هم نام خوزستانی با کسب تساوی بدون گل متوقف شد.
تهران- حسن تفتیان دونده ملی پوش ماده 100 متر ایران در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان 2017 لندن متوقف و از صعود به مرحله بعدی این مسابقات باز ماند.
تهران- معاون وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به حمایت کشورش از برجام، خاطرنشان کرد: رم از گسترش روابط تاریخی و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

**اخبار خارجی
آنکارا- نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد که در سفر خود و همتای قطری اش به ایران، در خصوص استفاده از مسیر زمینی ایران برای صدور کالا به قطر مذکره می کند
نیویورک – ‘جان بولتون’، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد گفت برجام در رسیدن به اهدافش ناکام بوده و ‏نه برنامه هسته ای ایران را متوقف کرده و نه سیاست آن را در منطقه تغییر داده است
مادرید – تلویزیون ملی‌ کوبا مراسم تنفیذ حکم دومین دوره ریاست جمهوری «حسن روحانی» را که روز پنجشنبه برگزار شده بود،بازتاب داد.
نیویورک – دادگاهی در آمریکا رای به نقض حکم دادگاهی داد که در سال 2014 یکی از اعضای گروه امنیتی ‘بلک ‏واتر’ را به اتهام قتل عمد درجه اول، محکوم کرده بود.‏
نیویورک – در تحولی تازه در روند بررسی اتهام تبانی تیم ‏انتخاباتی ترامپ با کرملین،’رابرت مولر’، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا، یک هیات منصفه برای بررسی مدارک این موضوع جنجال برانگیز در واشنگتن تشکیل داد.‏
تهران- معاون وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به حمایت کشورش از برجام، خاطرنشان کرد: رم از گسترش روابط تاریخی و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.
تهران- وزیر مشاور در امور دولت و نخست وزیر اسبق هلند با اعلام حمایت این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک، خاطرنشان کرد: روابط دو کشور با اجرایی شدن برجام در حوزه های مختلف رو به گسترش است.
تهران- حضور «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه دیگر سران و مقامات عالی رتبه جهان در مراسم تحلیف رییس جمهوری ایران حاوی پیامی مبنی بر رضایت از روابط با تهران در چند سال گذشته و امیدواری به تعمیق مناسبات در چهار سال پیش رو است.
تهران – خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه مدعی شد؛ قطعنامه‌ای‌ که آمریکا قصد دارد آن را شنبه در شورای امنیت به رای بگذارد، واردات فولاد، سرب، ذغال سنگ و غذای دریایی از کره‌شمالی را منع می‌کند و اینگونه، درآمد سالانه پیونگ یانگ از محل صادرات را قریب به یک سوم کاهش می‌دهد.
تهران- وزیر امنیت کشور آفریقای جنوبی برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهوری وارد فرودگاه امام خمینی شد.
تهران- معاون وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به حمایت کشورش از برجام، خاطرنشان کرد: رم از گسترش روابط تاریخی و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.
بیروت – ا«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک آزادسازی ارتفاعات عرسال تاکید کرد که پیروزی حزب الله در این عملیات در برابر تروریسم به دلیل حمایت سخاوتمندانه ایران بوده است.
تهران – دولت آمریکا روز جمعه در نامه‌ای به سازمان ملل متحد ضمن اعلان رسمی قصد خود برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس، تاکید کرد که همچنان در گفت و گوهای مرتبط شرکت می‌کند.
لندن – ‘دن مولهال’ سفیر ایرلند در انگلیس روز جمعه اعلام کرد که اتباع انگلیسی برای دریافت گذرنامه ایرلندی پیش از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به این سفارتخانه هجوم آورده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید