سفیر اندونزی در ایران: رویکرد اعتدالی روحانی به افزایش مناسبات دو کشور کمک کرده است

    کد خبر :70062

تهران- ایرنا- سفیر فوق العاده و تام الاختیار اندونزی در تهران گفت: رویکرد اعتدالی رئیس جمهوری ایران به افزایش مناسبات ایران و اندونزی کمک کرده است.

«اوکتاویان علیم الدین» که برای حضور در آیین تحلیف رئیس جمهوری کشورمان امروز(جمعه) به تهران سفر کرده است، در فرودگاه امام(ره) در گفت و گو با خبرنگاران سیاسی ایرنا، حضور در مراسم تحلیف را تجربه ای بسیار خوشایند توصیف و إبراز امیدواری کرد در دولت جدید، روابط دو کشور بیش از پیش استحکام یابد.
وی افزود: وجود اشتراک های تاریخی و فرهنگی میان دو کشور طرفیت های بسیار بالایی را برای توسعه و گسترش روابط به وجود آورده است.
سفیر اندونزی همچنین افزایش روابط و مناسبات با ایران را خواستار شد و گفت: روابط دو کشور در دوره جدید ریاست جمهوری روحانی، افزایش خواهش یافت.
به گزارش ایرنا، آیین تنفیذ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز(پنجشنبه) برگزار شد و آیین تحلیف نیز عصرفردا(شنبه) خواهد بود.
براساس برنامه اعلام شده، در آیین تحلیف روحانی مقام های عالی رتبه از 92 کشور در محل تحلیف در مجلس شورای اسلامی ایران حضور خواهند داشت.
هشت رئیس جمهوری، 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند.
در این مراسم همچنین 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رئیس گروه دوستی – پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید