شناسایی 10 استان پرخطر نیازمند احداث مراکز ترک اعتیاد بیشتر

    کد خبر :70000

بنابر اظهارات رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، حدود 10 استان پرخطر در خصوص اعتیاد شناسایی شده است که به احداث مراکز ترک اعتیاد نیاز بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا، فرید براتی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد و معلولیت، اظهار کرد: عمده معلولیت‌ها در کشور ناشی از تصادفات رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه 12 تا 13 هزار معلول کشور در حوادث رانندگی دچار آسیب جسمی شدند، افزود: نزدیک به 40 درصد معلولیت‌ها ناشی از عوامل ژنتیک است.

براتی در خصوص تعداد مراکز ترک اعتیاد در کشور تصریح کرد: حدود 2000 کلینیک سرپایی دارای مجوز از سازمان بهزیستی، 1200 مرکز اقامتی، 20 مرکز دراز مدت که اصطلاحا TC نامیده می‌شود و 140 مرکز DIC برای معتادان پرخطر وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 47 مرکز برای هشت تا9 هزار معتاد بی‌خانمان در کشور، بیان کرد: از این تعداد 10 تا 20 مرکز مربوط به زنان بی‌خانمان و معتاد است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه 60 تا 70 هزار مراجعه به تمام مراکز مذکور در کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: 18 تا 19 هزار مرکز مشاوره سازمان بهزیستی در سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر خدمت رسانی کردند.

براتی خاطرنشان کرد: با کمبود وجود مراکز ترک اعتیاد مواجه هستیم و این امر نیازمند این است که در مناطق مختلف بر اساس نیاز و با توزیع عادلانه در شهرستان‌های گوناگون اقدام به تاسیس مرکز شود.

وی در پایان گفت: در کشور حدود 10 استان پرخطر در خصوص اعتیاد شناسایی شده است که به احداث مراکز ترک اعتیاد نیاز بیشتری دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید