غریب پور: حرفه ای های تئاتر و فعالان نمایش «عروسکی» مخاطب اثرم نیستند!

    کد خبر :69978

اجرای اپرای عروسکی «خیام» به دلیل استقبال پرشور مخاطبان در تالار فردوسی تمدید شده است. بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان این اپرا از مخاطبان اثرش گفت و اینکه اغلب آنها از چه طیفی هستند.
بهروز غریب پور نویسنده، پژوهشگر، مدرس و کارگردان تئاتر، این روزها اپرای «خیام» را در تالار «فردوسی» به روی صحنه دارد و اثرش به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شده است.

بهروز غریب پور در پاسخ به این سوال که مخاطبان اثرش معمولا چه کسانی هستند به خبرنگار تئاتر دیباچه گفت: معمولا دانشجویان رشته های مختلف ادبی و هنری، پزشکان و علاقه مندان ادبیات کلاسیک به دیدن آثارم می آیند که در میان آنها کودکان نیز دیده می شوند.

غریب پور افزود: متأسفانه حرفه ای های تئاتر کمتر به دیدن آثار اپرای ام می آیند و تا الان فعالان عرصه تئاتر عروسکی که دیدن چنین آثاری برایشان لازم و ضروری است به دیدن اپرای «خیام» نیامده اند؛ البته این اتفاق به ضرر ما نیست و آنهایی که می خواهند در آینده فعالیت کنند ضرر می بینند و نتیجه این نیامدن ها و ندیدن ها به نفعشان نیست.

بهروز غریب پور گفت: موجی در میان جوانان عرصه هنر وجود دارد که در دوران ما هم وجود داشت. آنهایی روشنفکر و با سواد به نظر می آمدند که مثلأ آثار ساموئل بکت را بخوانند و از ادبیات اروپا و غرب سخن بگویند و هنوز هم چنین است. همه اینها باعث می شود جوانان از میراث فرهنگی و ادبی دور بمانند و آنرا فراموش کنند و در نهایت به دیدن آثار نمایشی ایرانی گرایشی نشان ندهند و به اجرای چنین آثاری نپردازند.

گفتنی است اپرای عروسکی «خیام» هشتمین اثر بهروز غریب پور و مکتب تئاتر عروسکی «آران» است که به بخش هایی از زندگی خیام و افکار او می پردازد.

امیر بهزاد که در اپرای «سعدی» و پیش از آن با اپرای «لیلی و مجنون» به عنوان آهنگساز حضور داشت در این پروژه نیز به عنوان آهنگساز حضور دارد.

اپرای «خیام» با توجه به استقبال پرشور مخاطبان و اتمام بلیت های پیش فروش شده، تا بیستم مردادماه تمدید شده و اجرای آن در تالار «فردوسی» ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید