صادرات نفت ایران ۱۰۳ هزار بشکه در روز افزایش یافت

    کد خبر :69947

بر اساس تحقیق رویترز میزان صادرات نفت ایران در ماه جولای ۱۰۳ هزار بشکه در روز افزایش داشته و به ۲.۲۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بررسی های موسسه تامسون رویترز نشان می دهد که میزان صادرات نفت خام اوپک در ماه جولای به رقمی بی سابقه رسیده که عمدتا ناشی از رشد صادرات اعضای آفریقایی این سازمان بوده است. بر این اساس، میزان صادرات نفت اوپک در ماه جولای به 26.11 میلیون بشکه در روز رسیده که 370 هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژوئن رشد داشته است. نیجریه به تنهایی 260 هزار بکشه از این افزایش را به خود اختصاص داده است. میزان صادرات نفت از خاورمیانه از 18.53 میلیون بشکه به 18.14 میلیون بشکه در ماه جولای رسیده و صادرات کشورهای عربستان، کویت و قطر کاهش داشته است.

بیشترین کاهش در صادرات مربوط به عربستان بوده که در ماه جولای به طور متوسط 7.10 میلیون بشکه نفت صادر کرده که 360 هزار بشکه در روز پایین تر از ماه ژوئن بوده است. میزان متوسط صادرات نفت عربستان در سال 2017، 7.26 میلیون بشکه در روز بوده که تقریبا 300 هزار بشکه در روز کمتر از متوسط سال 2016 بوده است. اما با توجه به اینکه سایر تولید کنندگان عضو اوپک به اندازه تولیدشان صادرات خود را کاهش نداده اند، عرضه همچنان بالاتر از تقاضا باقی مانده است.

این گزارش حاکی است، میزان صادرات نفت لیبی نیز در ماه جولای با 120 هزار بشکه افزایش به 880 هزار بشکه در روز رسیده است. میزان صادرات نفت عراق عملا بدون تغییر مانده و 3.22 میلیون بشکه در روز بوده است.

میزان صادرات نفت ایران در ماه جولای 103 هزار بشکه در روز افزایش داشته و به 2.29 میلیون بشکه در روز رسیده است. میزان صادرات نفت ایران در سال 2017 میلادی، هر ماه به استثنای ماه آوریل بالای دو میلیون بشکه در روز بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید