«این یک راز است»

    کد خبر :69939

هانا کامکار درباره نقشش در تئاتر «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» گفت: بهتر است درباره آن توضیح ندهم، به قول معروف این یک راز است و مخاطب خودش باید اجرا را ببیند.

این نوازنده دف و خواننده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از پنجم مردادماه اجرای نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» به کارگردانی کیومرث مرادی، با یک رپرتوار جدید روی صحنه رفته است. تفاوت عمده این اجرا با اجراهای پیشین این است که داستان اپیزود اول آن کاملا تغییر کرده است و من علاوه بر طراحی موسیقی و خوانندگی، در این اپیزود نقش بازی می‌کنم.

او توضیح داد: اپیزود دوم و سوم با داستان قبلی اجرا می‌شوند؛ اما این‌بار در اپیزود دوم به جای طناز طباطبایی، آزاده صمدی ایفاگر نقش است.

کامکار که طراح موسیقی این نمایش نیز هست، گفت: همه نوازندگان موسیقی ما، حرفه‌ای هستند. سعی کردیم موسیقی را حول محور داستان نمایش طراحی کنیم که درباره جنگ در خاورمیانه است و ملودی‌ها از همان سرزمین‌ها بیرون می‌آید، یعنی اگر داستان درباره افغانستان است، موسیقی نیز از افغانستان بیرون می‌آید، یا اگر درباره عراق و کردستان است، موسیقی ما عربی و کردی است.

او تاکید کرد: ما در طراحی موسیقی این تئاتر خیلی سعی کردیم فضاسازی کنیم به این معنا که فقط قرار نیست در میان صحنه‌ها موسیقی‌ اجرا شود و تماشاگر را به دیدن اپیزود بعد دعوت کنیم، بلکه موسیقی فضاساز نیز هست.

کامکار درباره نقشش در این نمایش، اظهار کرد: من در مدت زمان بسیار کوتاهی، تلاش کردم این نقش را درآورم، همه اعضای گروه به من کمک کردند تا این کار را انجام دهم، امیدوارم روز به روز بهتر شوم.

فرزند بیژن کامکار – نوازنده دف – درباره یک دف جدید کوکی که به امضای پدرش رسیده و قرار است برای رونمایی از این ساز مراسمی برگزار شود، گفت که هنوز تاریخ این رونمایی مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید