سیر نامتعادل بازار محصولات کشاورزی و دامی

    کد خبر :69913

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران آخرین قیمت کالاهای اساسی در استان را اعلام کرد و از موافقت روسیه برای صفر شدن تعرفه واردات مرکبات خبر داد.

به گزارش ایلنا، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار کرد: با توجه به اینکه 40 درصد جوجه کشور در مازندران تولید می‌شود و بر این اساس استان‌های متقاضی اقدام به خرید جوجه از مازندران کردند که قیمت آن تا استان مقصد با افزایش بی‌رویه‌ای همراه بوده، بر این اساس شکایت‌هایی از استان‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی این مشکل در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ و جوجه یک‌روزه روند صعودی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره قیمت برخی از اقلام اساسی در بازار گفت: گوشت سفید با قیمت 38 هزار تومان و افزایش سه درصدی نسبت به هفته گذشته، گوشت قرمز 35 هزار تومان، گوشت مرغ 8 هزار و 310 تومان و کاهش 2 درصدی نسبت به هفته قبل، گوشت مرغ زنده 5 هزار و 450 تومان و کاهش 3 درصدی نسبت به هفته گذشته، تخم مرغ 5 هزار و 600 تومان و کاهش یک درصدی نسبت به هفته گذشته در بازار به فروش رسید.

حیدرپور با بیان اینکه قیمت حبوبات ثابت بوده است، افزود: پیاز با قیمت 4 هزار و 300 تومان و افزایش هفت درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بوده است که این افزایش قیمت به دلیل کاهش تولید به دلیل مشکلات منابع آبی بوده است اما در دو روز گذشته قیمت این محصول در میادین عرضه میوه و تره‌بار با کاهش روبرو بوده است.

وی اظهار کرد: برنج طارم محلی و هاشمی با قیمت 10 هزار و 700 تومان، شیرودی 6 هزار و 700 تومان، بینام 9 هزار و 900 تومان، ندا 5 هزار و 750 تومان و فجر 8 هزار و 540 تومان در بازار به فروش رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کاهش قیمت برنج گفت: در بازار تجار به طمع اینکه این محصول را گران‌تر به فروش برسانند، برنج‌های قبلی را در انبار نگه داشتند و به همین دلیل دولت ثبت سفارش را از اول مردادماه به مدت یک‌ماه تمدید کرد تا بازار عکس‌العمل نشان دهد و پیش‌بینی‌ها بر این است قیمت برنج از این میزانی که هست پایین‌تر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 70 تن مرغ در انبارهای استان ذخیره‌سازی شد اما تقاضا برای فروش وجود ندارد، گفت: فرهنگ مصرف به ‌گونه‌ای شده است که مصرف‌کنندگان از مرغ منجمد استقبال خوبی ندارند.

حیدرپور در پایان از موافقت روسیه برای صفر شدن تعرفه واردات مرکبات خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید