ریچارد بیکن: بهبود روابط میان ایران و انگلیس بسیار حائز اهمیت است

    کد خبر :69903

‘ریچارد بیکن’ رئیس گروه فرا حزبی پارلمانی ایران و انگلیس در آستانه سفرش به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی، بر لزوم بهبود روابط دوجانبه میان دو کشور تأکید کرد.

‘ریچارد بیکن’ روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ‘خوشحال و مفتخر هستم که برای شرکت در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی شرکت خواهم کرد.’
وی افزود: ‘روابط دوجانبه بریتانیا با ایران برای دو کشور بسیار حائز اهمیت است؛ البته تاریخ ایران و بریتانیا تاکنون هموار نبوده اما این مساله برای من بدین معناست که برای بهبود روابط از طریق بردباری و درک متقابل بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد.’
این سیاستمدار انگلیسی خاطرنشان کرد: ‘من بر این باور هستم که تداوم بهبود روابط دوجانبه به نفع همه خواهد بود.’
علاوه بر ریچارد بیکن، ‘الستر برت’ معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در مراسم تحلیف رئیس جمهوری شرکت خواهد کرد.
تارنمای رسمی وزارت خارجه انگلیس با اعلام این خبر افزود: «الستر برت» که درحال حاضر در الجزایر به سر می برد، پس از تونس روز جمعه 13مرداد ماه به تهران سفر خواهد کرد.
معاون وزیر خارجه انگلیس گفت: خوشحالم که به عنوان نماینده دولت انگلیس و در نخستین سفرم به ایران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر روحانی شرکت خواهم کرد.
برپایه اعلام وزارت خارجه انگلیس، وی همچنین قرار است با برخی مقام های ارشد کشورمان پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت و گو کند.
‘برت’ در این خصوص گفت: امیدواریم روابط ایران و انگلیس در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی ارتقای بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه انگلیس از ‘تعهد روحانی به توافق هسته ای’ استقبال می کند، همکاری نزدیک دو کشور برای تضمین تداوم این توافق را حیاتی توصیف کرد.
معاون وزیر امور خارجه انگلیس همچنین بر علاقه این کشور به گفت و گو با ایران درخصوص سیاست های منطقه ای تهران، حقوق بشر و اتباع بازداشتی دو ملیتی تاکید کرد.
بنا بر اطلاع واصله، قرار است یک هیات پارلمانی انگلیسی نیز به موازات هیات وزارت خارجه این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کند.
مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان روز شنبه 14 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید