خرید ۱۸۵ هزارتن کلزا در کشور

    کد خبر :69896

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی شده ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزارتن کلزا در سطح کشور خریداری شود.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین نشست فصلی معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت کشور در سنندج با اشاره به اینکه ان شالله امسال خللی در اجرای برنامه خودکفایی گندم ایجاد نمی شود، اظهار کرد: با هیچ توجیهی نیاز به واردات گندم به کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه گندم با هر کیفیتی در داخل کشور قابل تولید است، عنوان کرد: اساس حرکت ما مبتنی بر علم، فن و تدبیر است و برمبنای شانس و تصادف نباید پیش برویم.

کشاورز بیان کرد: باید به مسئولان سیاسی و مردم این اطمینان را بدهیم که بخش کشاورزی و کشاورزان ما توان تامین نیازهای داخلی را دارند.

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه چند روز اخیر جشن ملی تولید شکر در کشورمان برگزارشد، اظهارداشت:میزان سطح زیرکشت چغندرقند سال ۸۵ در کشور ۱۸۰ هزارهکتار بود که این میزان در سال ۹۲ به ۱۹۰ هزار هکتار رسید.

کشاورز ادامه داد: علی رغم اینکه سطح کشت چغندرقند سال گذشته ۱۱۰ هزار هکتار بود ولی میزان تولید این محصول نسبت به سال های ماقبل آن رشد قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به اینکه در برنامه سوم توسعه از سال ۷۹ تا ۸۳ میزان تولید شکر در هکتار ۳.۵ تن بود، افزود: در برنامه سه سال اخیر(۹۳،۹۴ و ۹۵) عملکرد شکر در هکتار به ۷.۲ تن افزایش پیدا کرد.

کشاورز با بیان اینکه کلید توسعه بخش کشاورزی در بهره وری است، اظهارداشت: بهره وری در تولید شکر افزایش پیدا کرد و قرار است ۴ الی۵ کارخانه قند در خوزستان و ایلام ظرف دو تا سه سال آینده احداث شود.

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امسال بیش از سه برابر سال گذشته دانه روغنی کلزا در کشور کشت شده و بهره وری هم بیش از ۵۰ درصد سنوات گذشته است.

کشاورز میزان خرید تضمینی کلزا در کشور را ۱۸۵ هزار تن ذکر کرد و افزود: پیش بینی شده ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزارتن کلزا در سطح کشور خریداری شود که قطعا این مهم تحقق پیدا می کند.

وی افزایش خوداتکایی انرژی در حوزه کشاورزی را از دیگر برنامه های وزارت جهادکشاورزی خواند و بیان کرد: این میزان در پایان سال گذشته به ۸۰ درصد رسید که در برنامه ششم به طور پایلوت تا بیش از ۸۸ درصد هم قابل تحقق است.

جفای وزارت نیرو در تخصیص منابع آبی به کشاورزی کردستان

وی آب، تغییر اقلیم و ناپایداری را سه چالش عمده بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: رفع این چالش ها نیازمند تغییر رویکرد تمامی بخش های کشاورزی است.

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با مسئولان استان هم عقیده ام که وزارت نیرو نسبت به تخصیص منابع آب به بخش کشاورزی کردستان جفا کرده است.

کشاورز بر افزایش دانش اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: امروز دانش های همه جانبه کارایی دارد و در حوزه اقتصاد هم باید به برآیندها توجه شود.

وی عنوان کرد: مهاجرت روستاییان به شهرها علامت و نشانه ناپایداری به ویژه در حوزه اقتصادی است و باید این حوزه را تقویت کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید