نگاه هند به بندر چابهار برای انتخاب نماینده خود در مراسم تحلیف روحانی

    کد خبر :69859

دولت هند وزیر حمل و نقل این کشور را برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران اعزام کرده است که این امر نشان دهنده اهمیت طرح توسعه بندر چابهار ایران برای دهلی نو است.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری لایو مینت، دولت هند، نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل این کشور را برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که روز شنبه برگزار خواهد شد اعزام کرده است.

حضور گاردکاری در تهران در این هفته نشان دهنده اهمیت طرح توسعه بندر چابهار ایران برای دهلی نو است، که می تواند دسترسی هند به افغانستان و کشورهای آسیای میانه را از طریق بنادر غربی اش و بدون نیاز به عبور از خاک پاکستان تسهیل نماید.

یک مقام آگاه در دولت هند که نخواست نامش فاش شود گفت: «تصمیم هند برای اعزام گادکاری به تهران توسط شخص نخست وزیر اتخاذ شده است. این تصمیم در حالی گرفته شده که وزارت حمل و نقل هند کارهای توسعه ای در ایران بر عهده گرفته و شخص وزیر شهرت خوبی در ایران دارد.»

این در حالی است که هند به کار در بندر چابهار سرعت بخشیده و در تلاش برای نصب تجهیزاتی به ارزش 150 میلیون دلار در این بندر است. این مقام آگاه افزود، هند تامین تجهیزات مختلف از جمله جرثقیل قابل سوار شدن روی راه آهن را نهایی کرده و کار روی نصب این تجهیزات احتمالا به زودی آغاز خواهد شد. این تجهیزات در 7 بسته جداگانه خریداری شده اند.

یک منبع آگاه دیگر که نخواست نامش فاش شود گفت: «با توجه به منافع هند در ایران و منطقه به طور مشخص از وزیر حمل و نقل هند خواسته شده تا نمایندگی هند را در این جلسه بر عهده داشته باشد.»

هند همچنین قصد دارد از بندر چابهار برای ایجاد کوریدر حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب استفاده کند که اقیانوس هند و خلیج فارس را از طریق ایران به دریای خزر متصل خواهد کرد و از این مسیر کالاهای هندی را به سن پترزبورگ روسیه و شمال اروپا خواهد رساند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید