اموال مردم را چپاول می‌کنند و صدای کسی در نمی‌آید

    کد خبر :69761

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در واکنش به افزایش قیمت بلیت پرواز مشهد گفت: وقتی می‌خواهند با استناد به نظریه‌های غرب، بازار را مدیریت کنند، نتیجه این می‌شود.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره افزایش قیمت بلیت هواپیمای مشهد در روزهای اخیر اظهار کرد: وقتی بدون توجه به مبانی اعتقادی و صرفا با استناد به نظریه‌های اقتصاد غرب می‌خواهند بازار را مدیریت کنند و می‌گویند قیمت را بازار تعیین می‌کند، نتیجه این می‌شود که می‌بینیم؛ یعنی هر وقت تقاضا بالا رفت، قیمت‌ها هم بالا برود.

این عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان اضافه کرد: در مبانی اقتصاد اسلامی چنین چیزی نداریم. نباید در بازار هرج و مرج ایجاد کرد؛ نظریه پردازانی که چشمشان به اقتصاد غرب است ببینند که نتیجه تئوری‌های مورد قبولشان چه هرج و مرجی در بازار ایجاد کرده است.

محمدی تصریح کرد: این تئوری برای زمانی است که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، آنگاه چنین حرفی را می‌توان پیاده کرد. با بلوف زدن این نظریه‌پردازان که آنها را به جان جامعه و مردم انداخته‌اند، نتیجه می‌شود اینکه از اعتقادات مذهبی مردم برای چپاول سواستفاده می‌کنند و صدای کسی در نمی‌آید.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تاکید کرد: اقتصاد دینی ما حساب و کتاب دارد؛ این رقابت باید برای پایین آوردن قیمت‌ها باشد نه افزایش قیمت، آن هم در شرایط و وضعیت فعلی اقتصاد کشور.

به گزارش تسنیم، آن طور که مجید فرقانی دبیر انجمن صنفی خدمات هوایی سفر خراسان‌رضوی چند روز پیش به خبرنگار تسنیم گفته، قیمت بلیت رفت و برگشت تهران به مشهد به 600 هزار تومان رسیده است.

فرقانی خاطرنشان کرد: با وضعیت کنونی، آژانس‌های هواپیمایی غیرمجاز از ارادت مردم به امام رضا(ع) سوءاستفاده می‌کنند و بعضاً کلاهبرداری‌هایی را از مسافران انجام می‌دهند و مردم باید در این زمینه کاملاً هوشیار باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید