«رابینسون و کروزو» تبریزی در بوسنی

    کد خبر :69714

نمایش «روبینسون و کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در فستیوال بین‌المللی کستنبورگ بوسنی روی صحنه رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، گروه نمایشی آینا در ابتدای ورود به بوسنی، به دیدار عامری رایزن فرهنگی ایران در بوسنی رفت.

در این دیدار که با هدف دیدار و تبادل نظر با فعالیت‌های رایزنی فرهنگی و نیز تبادل اطلاعات در خصوص کشور بوسنی و نیز معرفی فعالیت‌های گروه آینا صورت گرفت، پیام نمایش «روبیسون کروزو» که صلح دوستی است مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

عامری در این دیدار ضمن خوش‌آمد‌گویی از طرف خود و سفیر ایران در بوسنی، برای گروه آینا آرزوی موفقیت کرد و گفت: «رایزنی فرهنگی ایران در کشور بوسنی برای اجرای هرچه بهتر این نمایش، در طول ایام اقامت در بوسنی در خدمت هنرمندان کشورمان از تبریز خواهد بود.»

علی فتوحی سرپرست و بازیگر گروه آینا نیز در این دیدار گفت: «با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور بوسنی اجرای این نمایش در شهر بانیا لوکا می‌تواند پیام آور صلح و دوستی و همچنین تجربه گرانقدر زندگی اقوام و ادیان مختلف در کنار یکدیگر در ایران در کمال صمیمیت و محبت باشد.»

وی ادامه داد: «انگار این نمایش با این مضمون خوب و جهانی برای این کشور طراحی شده است و می تواند نقش سفیر صلح دوستی دوستی در این کشور را بازی کند.»

گروه نمایشی آینا از تبریز به منظور اجرای نمایش «روبینسون و کروزو» روز هشتم مردادماه در شهر بانیا لوکا روی صحنه رفت.

نمایش «روبینسون و کروزو» اثر علیرضا کوشک جلالی، کارگردان شهیر ایرانی-آلمانی با موضوع جنگ‌ستیزی و پیام صلح و دوستی علاوه بر جایگاه هنری خود، صلح دوستی مردمان ایران زمین را به کشورهای دیگر ارائه می‌کند.

«روبینسون و کروزو» پیش از این در اکثر شهرهای ایران و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همچنین کشور ترکیه و آلمان در شهرهای آنکارا، کلن و مانهایم اجرا داشته است.

نمایشنامه «روبینسون و کروزو» نوشته مینا اینتونا و دیاکومور راویچی توسط کوشک جلالی از زبان ایتالیایی ترجمه شده و توسط نشر قطره منتشر شده است.

این نمایشنامه در واقع از داستان معروف رابینسون کروزوئه الهام گرفته شده با این تفاوت که در اینجا دو شخصیت حضور «روبینسون و کروزو» دارند که داستان درباره پیش‌داوری آدم‌هاست.

«روبینسون و کروزو» دو سرباز هستند که در جزیره‌ای گیر افتاده‌اند و به عنوان دو دشمن سعی در نابود کردن یکدیگر دارند؛ اما در نهایت رابطه‌ای دوستانه بین آنها شکل می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید