قیمت نفت کاهش یافت

    کد خبر :69693

افزایش تولید نفت آمریکا و بالا رفتن میزان صادرات کشورهای عضو اوپک موجب شد تا قیمت ها امروز با کاهش مواجه شود و نفت خام آمریکا همچنان زیر ۵۰ دلار باقی بماند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، افزایش تولید نفت آمریکا و بالا رفتن میزان صادرات کشورهای عضو اوپک موجب شد تا قیمت ها امروز با کاهش مواجه شود و نفت خام آمریکا همچنان زیر 50 دلار باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 8 سنت، معادل 0.2 درصد کاهش به 48 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت از ابتدای هفته تاکنون حدود 90 سنت کاهش داشته است. قیمت نفت برنت هم امروز با 8 سنت، معادل 0.15 درصد کاهش به 51 دلار و 93 سنت رسید. نفت برنت نیز در هفته جاری حدود 70 سنت کاهش داشته است.

تجار گفتند، افزایش تولید موجب کاهش قیمت ها شده، هرچند که بالا بودن میزان تقاضا مانع از کاهش بیشتر قیمت ها گشته است.

بانک ملی استرالیا در گزارشی اعلام کرد: «تحولات این هفته نشان می دهد که برخی بد بینی ها به بازار باز گشته است…ما پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت در سه ماهه پایانی 2017، حدود 53 دلار در هر بشکه باشد.»

بانک انگلیسی بارکلیز هم اعلام کرد: «انتظار داریم در سه ماهه فعلی شاهد کاهش قیمت نفت باشیم.» اما در سه ماهه پایانی سال قیمت متوسط نفت برنت به 54 دلار خواهد رسید.

گزارش موسسه تامسون رویترز حاکی است، میزان صادرات نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم در سال 2017 رسیده است. در این ماه میزان صادرات اوپک به 26.11 میلیون بشکه در روز رسید که 370 هزار بشکه نسبت به ماه قبل افزایش داشت. بخش عمده این افزایش متعلق به نیجریه بود که صادرات نفت خود را 260 هزار بشکه در روز افزایش داده بود.

در آمریکا، میزان تولید نفت این کشور به 9.43 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم از اوت 2015 تاکنون است و 12 درصد نسبت به ژوئن سال گذشته افزایش نشان می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید