تولید، روح اقتصاد مقاومتی است

  • سیاسی
  • جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۰:۰۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه تولید محور با سفته‌بازی پولدار نمی‌شود، گفت: کارگر و توجه به تولید دارای شرافت هستند و این مهم روح اقتصاد مقاومتی است.

علی ربیعی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران اظهار کرد: باید بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را در رقابت بازارهای جهانی پرقدرت و با عظمت کنیم و برای این منظور باید بتوانیم در داخل کشور نیز از لحاظ تولید و کار خود را رو به جلو حرکت دهیم.

وی ادامه داد: حرکت رو به جلو به همراه قدرتمند شدن در جمعه تولید محور اتفاق می‌افتد؛ جامعه تولید محور نیز با سفته بازی پولدار نمی‌شود بلکه در چنین جامعه‌ای تولید و کارگر شرافت دارد و این مهم همان روح اقتصاد مقاومتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از رهبر معظم انقلاب سپاسگزاری می‌کنیم بابت اینکه چهار سال گفتمانی تولید کرده‌اند که امسال هر کس کاندیدای انتخابات شده از اشتغال صحبت می‌کند و این یعنی گفتمان اشتغال گفتمان حاکم در کشور شده و کارگران در چنین گفتمانی عزت می‌یابند.

ربیعی دوره حضورش در وزارتخانه متبوعش را کم تنش بین کارگر و تولید کننده دانست و گفت: در این دوره حوادث ناشی از کار کاهش یافته و به سوی امنیت شغلی با مفاهمه حرکت می‌کنیم.

وی افزود: در طی چهار سال توانستیم حدود دو میلیون شغل ایجاد کنیم اما به دلایل متعدد همچون باز شدن پنجره جمعیتی و تاخیر در ورود به بازار کار و … نیازمند ایجاد شغل بیشتری هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طرحی را دنبال می‌کنیم که سرمایه‌گذاریها رشد اشتغال آور داشته باشند و ما برای پاسخ به پدیده رشد بدون اشتغال برنامه دهگانه طراحی کرده‌ایم.

ربیعی ادامه داد: برخی از برنامه‌های خود را در سال 94 و در 10 استان آغاز کرده‌ایم و همچنین برنامه جامع متکی بر مزیتهای منطقه‌ای اشتغال را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسیدگی به کارگران و بازنشستگان را مورد توجه قرار داده است، اظهار کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل مزد را بر تورم پیشی دهیم و همچنین موضوع بیمه کارگران فاقد بیمه و بیمه سلامت برای حاشیه‌نشینها را مورد توجه جدی قرار دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت خرید، دستمزد و تثبیت شغل در سالهای اخیر دنبال کرده‌ایم و توجه به اقتصاد مقاومتی نیز به‌طور جد مدنظر بوده است.

ربیعی تأکید کرد: راه نجات کشور ما تولیدگرا شدن است و این مهم در اقتصاد مقاومتی نهفته می‌شود و ما نیز همین مسیر را پیش رفته و دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راه نجات جامعه زندگی با شرافت کارگر است، گفت: امروز دیگر کسی از درد درمان به فقط سقوط نمی‌کند و این مهم را به‌خوبی دنبال کرده‌ایم؛ همچنین به‌دنبال این هستیم که هر ایرانی دفترچه بازنشستگی ندارد بازنشستگی ارزان قیمت بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سپاسگزار حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و تولید هستیم؛ ما برای بهبود امنیت شغلی و بهبود زندگی کارگران حرکت و تلاش خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید