موسیقی چه تاثیری بر زندگی انسان‌ها دارد؟

    کد خبر :69508

در دنیای پر تنش امروز موسیقی(music) می تواند نقش بسزایی در بهبود روحیه و کیفیت زندگی ما ایفا کند. موسیقی ابزار قدرتمندی ست که که قادر است روح هر موجود زنده ای را به پرواز در بیاورد و ملال و یکنواختی زندگی روزمره را تا حدودی تعدیل کند. موسیقی یک آوای (صدای انسان یا ساز) خوش است که باعث ایجاد یک احساس خوشایند در درون انسان میشود. این هنر، بخش ضروری زندگی انسان است. در این مقاله در مورد اهمیت موسیقی در حوزه های مختلف به صورت خلاصه بحث شده است.

هنر های زیبا: موسیقی یکی از شاخه های هنر های زیباست. هنراول درست مانند سایر رشته های هنری، به مهارت های فنی و خلاقانه، و همچنین به قدرت تخیل بالا نیاز دارد. مانند رقص که ابزار آن حرکات بدن می باشد و یا نقاشی که ابزار آن رنگ است، ابزار مورد استفاده در موسیقی آواها هستند. یک منظره زیبا چشم هارا نوازش می دهد، یک عطر احساس خوشی در بینی ایجاد میکند، یک غذای دلچسب طعم خوشی در دهان ایجاد میکند، یک نوازش حس خوبی به پوست ما میدهد و موسیقی گوش های مارا نوازش میدهد.

چگونه موسیقی بر زندگی ما تاثیر می گذارد؟

موسیقی به مثابه جنبه مهمی در آموزش و تعلیم: طبق نظر افلاطون، یکی از فلاسفه نامدار یونان، موسیقی یکی از جنبه های مهم در آموزش است. او شمه ای از آموزش ارائه میدهد که دارای سه جنبه میباشد:

۱٫تمرینات بدنی و آمادگی جسمانی.

۲٫ریاضیات و تمرینات فکری.

۳٫موسیقی و ادراک روحی.

بنا براین، موسیقی ما را به درون خود متصل میکند. هنگام گوش دادن به یک موسیقی آرام، در واقع ما سفری به درون خود را آغاز میکنیم.

موسیقی برای تمام موجودات زنده گوش نواز است: تنها ما انسان ها دوستدار موسیقی نیستیم. لذت بردن از موسیقی یک خصیصه مشترک بین تمام موجودات زنده است. لحظه ای که نت های موسیقی به گوش ما می رسند، حس خوبی در ما ایجاد میشود. مطالعات در مورد داستان های اساطیری و دیرین، نشان میدهد که حتی حیوانات از شندیدن آواهای خوش موسیقی لذت میبرند. گاوهایی که به نوای فلوت لرد کریشنا واکنش نشان میدادند و در هنگام بازگشت به خانه دور او جمع میشدند، مثالی ست از این حقیقت.

قدرت آرامش بخشی و درمانگری موسیقی: موسیقی قدرت های بی پایانی دارد، یکی از آن ها، نیروی آرامش بخشی وتسکین دهندگی آن میباشد. موسیقی به ما کمک میکند به آرامش برسیم. درست مثل مسکنی که درد ها و تنش های ذهن مارآرام میکند، موسیقی میتواند آلام عظلات بدن ما را تسکین دهد. نت های گوش نواز موسیقی میتوانند درد و خستگی های جسمی و روحی افراد را تسکین دهند.

درمان اختلالات: موسیقی نیروی شگرفی در درمان اختلالات روانی مانند اضطراب، هیجانات غیرعادی و افسردگی دارد. همچنین برای بیمارانی که از بی خوابی رنج می برند توصیه می شود. موسیقی را می توان با عشق مادرانه قیاس کرد. درست مانند یک کودک که در دامان مادر خود همه چیز را فراموش میکند، انسان با گوش دادن به موسقی تمام نگرانی ها و دلواپسی ها را فراموش میکند.

قدرت جادویی: موسیقی قدرتی جادویی دارد. به شهادت ارفئوس، موسیقی دان شهیر یونان باستان، موسیقی او میتواند سنگ را به رقص در بیاورد. قصه های تانسن و بایجو باوارا (موسیقیدانان باستان) برای ما ناشناخته نیستند. آنها میتوانستند چراغ ها را روشن کنند، سنگ ها را ذوب کنند، در پائیز گل ها را شکوفا کنند، باران درست کنند، تنها با استفاده از آواهای دلنشین.

چگونه موسیقی بر زندگی ما تاثیر می گذارد؟

تعالی بخشی عاطفی و معنوی: در مورد قدرت های موسیقی هیج شکی نیست، اما مهمترین جنبه آن مربوط به عواطف انسانی میباشد. هیچ دست آوردی ارزشمند تر از تعالی عاطفی و احساسی که موسیقی برای ما به ارمغان میاورد نیست. موسیقی به ما کمک میکند به وجه عمیق تری از خود دست پیدا کنیم و بتوانیم به عواطف خود اقتدا کنیم.

زبان جهانی: موانعی چون مذهب و ملیت نمیتوانند باعث محدود شدن موسیقی تنها به یک کشور خاص بشوند. موسیقی قادر است از مرزهای فیزیکی کشورها عبور کند. این هنر از موانعی چون زبان و سن عبور میکند و با همه ما سخن میگوید.

با جمع بندی تمام موارد ذکر شده به این نتیجه میرسیم که موسیقی غبار روزمرگی و یکنواختی را از روح ما می زداید و یک زندگی متعالی را به ما هدیه میکند. زمانی که نت های موسیقی قلب مارا لمس میکنند، یک آرامش و شادی مطلق در وجود ما شکل میگیرد. چنین تجربه ای در فراسوی کلمات جای میگیرد و تنها باید آن را حس کرد. نت های موسیقی شنونده را به مکانی ناشناخته میبرند. مکانی که در آنجا فقط احساسات سخن میگویند، سرزمین ملودی ها.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید