طرح آمارگیری کارگاهی فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرا می‌شود

    کد خبر :69391

طرح‌های آمارگیری کارگاهی ویژه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات، در فاصله روزهای ۲۱ مرداد تا ۲۳ شهریورماه در کشور از سوی مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.

به گزارش   بازتاب به نقل از مرکز آمار، طرح‌های آمارگیری کارگاهی ویژه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط مرکز آمار ایران و به سفارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲۱ مرداد ماه تا ۲۳ شهریور ماه در کشور اجرا می‌شود.

سمینار آموزشی مرحله اول این طرح در مرکز آمار ایران از هشتم تا یازدهم مرداد و سمینار آموزشی مرحله‌ دوم در استان‌های کشور از ۱۵ الی ۱۹ مرداد ماه برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این سمینار در مرکز آمار ایران، معاون اقتصادی و محاسبات ملی این مرکز، ‌ با اشاره به این که در سال ۱۳۹۶، دومین دوره از طرح گردآوری شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارگاه‌ها در کشور اجرا می شود، گفت: این طرح شامل دو حوزه محاسبه ارزش افزوده با هدف تهیه حساب ملی اقماریICT و تهیه شاخ‌های فناوری اطلاعات است که در قالب ۱۶ پرسشنامه اجرا می شود.

جواد حسین زاده با بیان این که اولین دوره از اجرای این طرح که در سال ۱۳۹۱ اجرا شد، طرحی موفق بود که در تدوین برنامه ششم توسعه نیز مورد استفاده قرار گرفت، گفت:‌ با توجه به اهمیتی که آمار حوزه فناوری اطلاعات در برنامه‌ریزی و حوزه آمایش سرزمین دارند، ‌ این دوره از طرح به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شود.

حسین زاده در ادامه، بهنگام سازی چهارچوب طرح ICT را از اهداف اصلی اجرای این طرح ذکر کرد. وی بر ضرورت توجه و دقت‌ لازم در تکمیل پرشسنامه‌ها و همچنین جلب حمایت واحد های پاسخگو برای تکمیل هر چه با کیفیت‌تر پرسشنامه‌ها تاکید کرد.

مدیر کل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز که به عنوان مدعو در مراسم افتتاحیه سمینار حضور داشت، ‌ با اشاره بر ضرورت تعیین دقیق شاخص‌های ICT ، ‌ گفت: ICT بستر ساز بسیاری از تغییرات مهم در جامعه است، چرا که ابزارها، سبک زندگی و حتی بینش افراد را تغییر می دهد. مجید توکل در ادامه بر اهمیت ‌اجرای طرح آمارگیری کارگاهی ویژه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان ها و جمع آوری اطلاعات این حوزه در برنامه‌ریزی‌های استانی تاکید کرد.

در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ در مورد نکات فنی و اجرایی طرح با حضور علی رضا رضایی مدیر کل دفتر صنعت، معدن و زیر بنایی مرکز آمار ایران و شرکت کنندگان در سمینار برگزار شد.

براساس این گزارش، هدف از اجرای این طرح، گردآوری شاخص‌های «فناوری اطلاعات و ارتباطات» در کارگاه‌های کشور و ارسال به «کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل» (UNCTAD) برای مقایسه‌های بین‌المللی و نیز تهیه‌ حساب‌های کارگاه‌هایی با فعالیت ارائه‌ی خدمات فاوا، تولید تجهیزات فاوا، عمده‌فروشی کالاهای فاوا و انتشار الکترونیکی در سطح استان‌های کشور است. در این طرح، با مراجعه‌ مأموران آمارگیری به کارگاه‌های تعیین شده، پرسشنامه‌ طرح به شیوه‌ی مصاحبه‌ حضوری تکمیل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید