ورود تأمین اجتماعی به گردشگری پزشکی

    کد خبر :69371

کشف سفال‌های اشکانی در الموت، بررسی چگونگی مدیریت گردشگری در اسپانیا،‌ پیشنهاد تفویض اختیار به هتلداران از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته موضوع گردشگری سلامت در دستور کار رسانه ها قرار گرفت.

سازمان تأمین اجتماعی قرار است با ۱۷ بیمارستان در قالب طرح گردشگری سلامت فعالیت کند و در راستای توسعه گردشگری با بیمارستانهایی که طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی به همراه ۵ بیمارستان خصوصی اقدام به جذب و ساماندهی بیماران اتباع خارجی کند.

همچنین در جلسه کمیته ثبت آثار تاریخی این هفته ۱۲۷ اثر منقول در فهرست میراث ملی ثبت شد. در جلسه کمیته آثار منقول شامل تابلوهای نقاشی، اشیا، سنگ قبر، کتیبه در فهرست میراث ملی ثبت شدند.

در حوزه ثبت مشاهیر نجف دریابندری نیز به ثبت ملی رسید. در کنار این آثار، گویشها و زبان ها از جمله زبان لر نیز در این فهرست جای گرفت.

از سوی دیگر در این هفته خبر رسید که برخی از پرونده های ثبتی نیز به استانداران ابلاغ شده است، از جمله پرونده ثبتی خانه ظهیرالاسلام.

در این هفته جامعه هتلداران ایران در نامه ای به سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد خود را در باره تفویض اختیار برخی امور اجرایی سازمان میراث فرهنگی به جامعه هتلداران اعلام کرد، یکی از این موارد ساماندهی خانه مسافرها بود.

در این هفته خبرگزاری مهر به گزارشی به بررسی موفقیت های کشور اسپانیا در زمینه جذب گردشگر خارجی پرداخت و در مواردی اشاره کرد که گردشگران خارجی هنگام سفر به این کشور به لحاظ پیدا کردن مراکز اقامتی و جاذبه های گردشگری در رفاه کامل هستند. همچنین تبلیغات گردشگری این کشور به حدی است که تمام جاذبه های گردشگری برای همه شناخته شده است.

مجهزترین سالن موزه ای تمبر ایران در موزه ملی ملک با نمایش ۵۰۰ تمبر منحصر بفرد ایرانی و خارجی بازگشایی می شود.

در این هفته خبر رسید که کاوش های باستان شناسی در بنای آرامگاهی حسن آباد الموت به شناسایی سفال های عصر آهن، اشکانی، ساسانی و صدر اسلام منجر شد.

در این هفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، نامه ای خطاب به استاندار کرمان فرستاد و مراتب ثبت خانه شهر کرمان را به این استان ابلاغ کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید