«جان کویر» به تهران رسید

    کد خبر :69335

بیش از ۱۵ گالری در تهران جمعه ۱۳ مردادماه افتتاحیه های خود را برپا می کنند، این در حالی است که آثار هنرمندان پیشکسوت در حوزه های مختلف تجسمی را می توان در فهرست افتتاحیه ها دید.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جمعه مردادماه گالری های تهران به پیشواز آثار خوشنویسی، نقاشی، حجم، عکس هنرمندان می روند در حالیکه شمار نمایشگاه هایی که از هفته های گذشته به کار خود ادامه می دهند بیشتر از نمایشگاه هایی است که افتتاح می شود و در روزهای گرم سال گالری ها ترجیح می دهند بیشتر نمایشگاه های ۱۰ روزه و یک ماهه برپا کنند. در ادامه نگاهی داریم به برخی نمایشگاه هایی که در پایتخت افتتاح می شود.

فرهنگسرای نیاوران: محمد قاسم ‎زاده نجفی نمایشگاهی در فرهنگسرای نیاوران برپا می کند. این هنرمند مبدع سبک نوینی در هنر نقاشی ‎خط است. در آثار قاسم ‎زاده نجفی می ‎توان علاوه بر مشاهده حال و هوای معنوی نقاشی‎ خط، فضا‎های خاص نقاشانه ‎ای را هم نظاره کرد. نمایشگاه نقاشی‎خط «سمفونی قلم» از ۱۳ تا ۲۲ مردادماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برقرار است. علاقمندان برای دیدار از آثار این نمایشگاه می‎ توانند در روز‎های عادی از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روز‎های تعطیل از ساعت ۱۴ الی ۲۱ به گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

فرهنگسرای ابن سینا: نمایشگاه «تجرید رنگ خط» که آثار حبیب بحرینی را به نمایش می گذارد از ۱۳ مردادماه کار خود را در نگارخانه فرهنگسرای ابن‌سینا آغاز می‌ کند و تا ۱۸ مردادماه ادامه می یابد. علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند به نشانی شهرک غرب (قدس)، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی، نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند.

گالری آرت سنتر باغ: نمایشگاه پروژه هنری_محیط زیستی «جان کویر» جمعه ۱۳ مردادماه در آرت سنتر (باغ) افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از علی اتحاد، سعید احمدزاده، مهدی احمدی، امیر اصغرزاده، فریدون امیدی، علیرضا امیرحاجبی، مهناز پسیخانی، نیکو ترخانی، جمشید حقیقت‌شناس، محمد حمزه‌ای، بهروز دارش، کامبیز درم‌بخش، لیلا رفاهی، گیزلا وارگا سینایی، نسرین شاپوری آذر، بهزاد شیشه‌گران، طاهره صمدی، قدرت‌الله عاقلی، کیوان عسگری، فرشاد فرشته حکمت، بهنام کامرانی، مرتضی گودرزی (دیباج)، حسین محجوبی، جمشید مرادیان، مانلی منوچهری و علی ندایی به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه تا ۲۸ مرداد در فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن خوشنویسان برقرار است.

گالری اکنون: ماندانا زمانی، مریم موسوی، منترا معراجی، مهتاب جاوید، مریم جزایری، راحله احسانی، زینب قاسمی، غزال غزنوی، نسرین سهامی، نوشین آخوندی، زهره سمندوک، زهرا یوسف‌پور, سپیده کاید، زهره الفتی، مانا جعفری، افسانه اعلمی، حجت سالار محمدی، هنگامه محتشمی، مریم بصیرت‌خواه، مسعود سهیلی‌نژاد، بهارک مالک مقدم، اشکان بهجو، غزاله حبیبی آثار خود را از ۱۳ تا ۲۷ مردادماه با عنوان «پنجره» در گالری اکنون واقع در بزرگراه کردستان، آ.اس.پ ، واحد ۲۵ به نمایش در می‌آورند.

نگارخانه ترانه باران: نگارخانه‌ ترانه باران، نمایشگاه آثار خوشنویسی علی اشرف صندوق آبادی با عنوان «دیباچه‌ عشق» را برگزار می‌کند. در نمایشگاه پیش رو ۳۰ اثر در دانگ‌ های مختلف قلم یعنی از قلم چلیپا (۲میلی متری) تا قلم کتیبه (۲۰ میلی متری) و در قالب‌ های چلیپا، سطر، قطعه و سیاه مشق برای ارایه به علاقه‌مندان این هنر ایرانی اسلامی دیده خواهد شد. گالری ترانه باران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان پل رومی، خیابان شریفی منش به سمت الهیه، نبش کوچه لادن ، پلاک ۲۷ واحد ۲ دایر است.

گالری فردا: نمایشگاه «نادیده‌ های درونی» که به نمایش آثار فرشته ویسی اختصاص دارد جمعه ۱۳ مرداد در گالری فردا افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه که این هنرمند آخرین آثارش را برای نمایش عرضه کرده است حدود ۳۰ اثر نقاشی روی دیوار خواهد رفت تا ویسی در آن‌ ها با مخاطب خود درباره نادیده‌ هایش و آن چیزی که به آن فکر می‌ کند، صحبت کند. این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۹ مردادماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲، واحد ۲ مراجعه کنند.

گالری بیست و شش: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه که عیسی جباری ممقانی آن را جمع‌آوری کرده است با عنوان «سود سوز آور ۲» ۱۳ تا ۲۵ مرداد برگزار می‌شود. گالری بیست و شش در فرمانیه شرقی، خیابان پورظهیر، شماره ۲۶ ، واحد ۳ واقع شده است.

گالری دید: نمایشگاه نقاشی سامان فرهنگی ۱۳ تا ۲۴ مردادماه در گالری دید واقع در ضلع شرقی خانه هنرمندان، خیابان عاصم ترابی، نبش کوچه اردلان، پلاک ۲۴، طبقه دوم برپاست.

گالری شلمان: نمایشگاه عکس‌های زهره زرفام جمعه ۱۳ مردادماه در گالری شلمان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۶ مرداد در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپاست.

گالری فرمانفرما: نمایشگاه نقاشی انتزاعی با عنوان «درنگ فرم و رنگ» برای نمایش آثار ۵ هنرمند نقاش از ۱۳ مردادماه در گالری فرمانفرما برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان رضا حسینی، احمد نصرالهی، شاه‌پری بهزادی، حسین چراغچی و علیرضا معصومی در محل دایمی گالری فرمانفرما به نمایش درخواهد آمد. افتتاح این نمایشگاه عصر روز جمعه ۱۳ مردادماه با حضور هنرمندان صاحب اثر و همچنین اهالی هنر و دوستداران نقاشی در محل گالری به آدرس تهران میدان هفت‌تیر، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برگزار خواهد شد. این نمایشگاه تا ۳ شهریور ادامه دارد.

گالری هپتا: نمایشگاه «مزامیر سکوت» از جمعه ۱۳ تا ۲۵ مردادماه در گالری هپتا برقرار خواهد بود. علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند. گالری هپتا در خیابان ایرانشهر، روبروی ضلع غربی خانه هنرمندان، بعد از خیابان شاداب، بن‌بست نیکوشهر، پلاک ۳، زنگ اول واقع شده و روزهای پنجشنبه‌ها تعطیل است. در این نمایشگاه گروهی ۳۸ عکس از ۱۳ عکاس، روی دیوار خواهند رفت. هادی آذری، آبنوس البرزی، سمیه امیری، آروین ایل‌بیگی، مهسا ایمانی، امید پورآذر، شقایق رئوفی، پویا شاه‌حیدری، سهیلا شمس، فرزانه قدیانلو، سحر مختاری، طلا وهاب‌زاده و پوریا هنرمند در این نمایشگاه حضور دارند.

برج میلاد: گالری هنری برج میلاد از روز دوازدهم مردادماه میزبان نمایشگاه گروهی تصویرسازی اسطوره ها و داستان های کهن تحت عنوان «حریر هنر» می شود. این نمایشگاه تا ۱۸ مردادماه در گالری هنری برج میلاد به نشانی بزرگراه حکیم غرب، بعد از خروجی چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد دایر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید