کاهش صادرات نفت ایران در ماه جاری

    کد خبر :69307

 

دو منبع آگاه پیش‌بینی کردند: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران این ماه با ۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش رویترز دو منابع آگاه اعلام کرد: میزان صادرات نفت خام ایران به چین ممکن است در ماه جاری (آگوست) به بیشترین میزان 11 ماه گذشته برسد. به این دلیل که میزان تقاضا برای نفت خام سنگین‌ ایران پس از اینکه ایران قیمت را کاهش داد افزایش یافته است.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، یکی از منابع آگاه درباره تانکرهای نفتی گفت: میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران به چین در ماه آگوست از 733 هزار بشکه فراتر خواهد رفت که بیشترین رقم از ماه سپتامبر محسوب می‌شود.

ایران احتمالاً به همین روال گوی رقابت‌ را از دیگر رقبا در بازار چین برباید و همچنان سهم خودش را در این بازار در نیمه دوم 2017 نیز افزایش یابد. چرا که میزان عرضه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کاهش تولید نفت آمریکای لاتین باعث شده عرضه نفت خام سنگین ایران افزایش یابد.

منبع آگاه دوم اعلام کرد: خریداران چینی معمولاً بیشتر نفت خود را از خاورمیانه وارد می‌کنند. چرا که شاخص قیمت دوبی در برابر برنت تضعیف شده است.

محاسبات رویترز نشان می‌دهد، به منظور جذب مشتری، ایران قیمت فروش رسمی را برای نفت سنگین در 3 ماهه سوم سال 2 سنت در هر بشکه کاهش داد.

منابع آگاه اول گفت:‌ روی هم رفته میزان صادرات نفت خام ایران در ماه آگوست برای کشورهای آسیایی با 0.3درصد کاهش به 1.3 میلیون بشکه در روز در ماه جولای رسید.

این منبع آگاه اعلام کرد: میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران احتمالاً در ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 4 درصد کاهش به 2.38 میلیون بشکه برسد.

نخستین کاهش 4 ماهه را در سال جاری نسبت به سال گذشته رقم خواهد زد.

میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران به آسیا 5 درصد در ماه جولای افزایش یافته و به 1.65 میلیون بشکه در روز می‌رسد در حالی که این میزان صادرات برای اروپا 15 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته و 613 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

صادرات خاورمیانه هم با تغییر جزیی در محدوده 111 هزار بشکه در روز باقی مانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید