کارکردهای بصری سطح و حجم در ساختمان اداری ولیعصر تهران

    کد خبر :69167

عباس ریاحی‌فرد و فری‌ناز رضوی نیکو طراحان ساختمان اداری ولیعصر در مرکز شهر تهران در این پروژه از بروز تفاوت‌های چشمگیر میان این بنا و محیط اطراف آن پرهیز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، طراحان یک ساختمان در تهران از کارکردهای بصری چشم‌نوازی در طراحی این بنا بهره برده‌اند.

عباس ریاحی‌فرد و فری‌ناز رضوی نیکو طراحان ساختمان اداری ولیعصر در مرکز شهر تهران در این پروژه از بروز تفاوت‌های چشمگیر میان این بنا و محیط اطراف آن پرهیز کرده‌اند. در عوض، این طراحان سعی کرده‌اند با انتخاب یک سطح پیوسته و یکدست، جریان زندگی شهری را در جلوه بیرونی انعکاس دهند و سپس این سطح را تا زده و به سمت داخل ساختمان بکشانند.

نور طبیعی روز پس از تابیدن به سطح مرمری بنا منعکس شده و علاوه بر جنبه زیبا‌شناختی آن، خاصیت انعکاسی سنگ باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و این مقوله که در معماری خاورمیانه به وفور دیده می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

شیب سنگ‌ها و گشایش‌هایی که در قالب رفتاری زیبایی‌شناسانه در بنا ایجاد شده‌اند فضای آرام و منحصر به فردی به وجود می‌آورد و حرکت و پویایی در نمای ساختمان را شدت می‌بخشد. طراحان پروژه با برش دادن و گشودگی‌ها و بهره بردن از مبانی هنرهای دیداری پیوستگی قابل توجهی را در نمای داخلی و خارجی خلق کرده‌اند.

تغییر هنجار‌ها و ذائقه تثبیت شده در مواجهه با متریال، در این پروژه برای یادآوری اینکه چطور به سادگی می‌توان مصالح طبیعی و سنتی را به شیوه‌ای جدید به کار گرفت، در نظر گرفته شده است.

34

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید