تعداد کارخانه‌های تعطیل شده در دولت فعلی به زودی اعلام می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اعلام تعداد طرح و واحدهای صنعتی متوقف به جا مانده از دولت نهم و دهم، از اعلام تعداد واحدهای متوقف طی دولت یازدهم طی روزهای آینده خبر داد.

فرشاد مقیمی در مورد تعداد واحد و طرح‌های صنعتی متوقف در سال ۱۳۹۲ و پس از آغاز به کار دولت یازدهم، اظهار کرد: زمانی که دولت با تغییر و تحول مواجه شد بیش از ۱۲ هزار طرح و واحد صنعتی در کل کشور متوقف که از این تعداد بیش از ۶۸۰۰ واحد درون شهرک‌های صنعتی بودند.

 

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این مساله برنامه‌ریزی‌های لازم مدنظر قرار گرفت تا اگر هر واحد می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد در این زمینه تعهدات لازم را ارائه کند و اگر واحدی قادر به ادامه‌ی فعالیت نیست زمین اختصاص یافته بازپس گرفته و در اختیار واحد جدید متقاضی قرار داده شود.

 

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به این که برخی از این واحدهای صنعتی متوقف سوله زده و ماشین‌آلات لازم را خریداری کرده بودند اما نتوانستند به بهره‌برداری برسند، خاطر نشان کرد: در قالب طرح باز فعال‌سازی، این واحدها را مدنظر قرار دادیم تا مجددا به چرخه تولید بازگردند. در سال ۱۳۹۲ معادل ۶۵۰ واحد، در سال ۱۳۹۳ معادل ۷۰۰ واحد، در سال ۱۳۹۴ نیز ۸۹۰ واحد و در سال گذشته ۱۰۸۱ واحد راه‌اندازی مجدد شدند که طی ۴۲ ماه دولت در مجموع ۳۴۶۸ واحد مجددا به چرخه تولید بازگشته و به بهره‌برداری رسیدند.

 

مقیمی ادامه داد: واحدهایی که متوقف شده و تعطیل بودند به چرخه تولید بازگشتند و در حال حاضر در تعدادی از این واحدها صادرات می‌کنند. مساله‌ای که بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در پاسخ به این‌که چه تعداد واحد و صنعتی پس از روی کار آمدن دولت یازدهم متوقف و یا تعطیبل شده‌اند، اعلام کرد: قرار است به زودی این مساله استخراج شود و آن را طی روزهای آتی اعلام کنیم. هرچند براساس کشف و شهود باید اعلام کنم که تعداد واحدهای تعطیل در دولت یازدهم کمتر از دوره گذشته است، چرا که ما با حساسیت به بحث توقف و یا تعطیلی واحدهای صنعتی نگاه کردیم و اگر واحدی در حال تعطیل شدن بود در طرح رونق تولید مدنظر قرار گرفت و به بازارهای محلی و جهانی صادراتی متصل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید