جشنواره بین المللی شعر رضوی در خوزستان پایان یافت

    کد خبر :69020

هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی چهارشنبه شب با حضور جمعی از شعرای عرب استان خوزستان و برخی کشورهای اسلامی و عربی در حرم دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) در شوش به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا این جشنواره با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجلیل از شاعران برتر جشنواره خاتمه یافت.
در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این جشنواره آمده است:برگزاری این جشنواره ها فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا بستر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) مهیا شود و اصحاب فرهنگ و هنر در اقصی نقاط عالم با گرامی داشت این ایام مبارک و فرخنده نقش مهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی و اهل بیت(ع) عصمت و طهارت (ع) ایفا نمایند.
در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:جشنواره رضوی که اینک پانزدهمین دوره آن درحال برگزاری است برآن است تا عشق به امام رضا (ع) را در پرتو آموزه ها و سیره های فرهنگی و علمی آن حضرت به فرهنگی جهانی مبدل سازد.
این رویداد مهم و ارزشمند محملی است که ارادتمندان وعاشقان فرهنگ اهل بیت (ع)از توده های مردم تا جامعه فرهنگی ،هنری ، دانشگاهی ومدیران اجرایی کشور خرمن خرمن از گل های این بوستان معنوی را بچینند و از نغمات آن جان های تشنه و عاشق را سیراب نمایند.
به گزارش ایرنا نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در این آئین در سخنانی بیان کرد: این جشنواره باعث افتخار این استان وشهرستان شوش است.
سید راضی نوری گفت:اینگونه جشنواره ها را باید جدی گرفت چرا که برگزاری و بزرگداشت شعر رضوی در اعتقادات و فرهنگ مردم به ویژه جوانان تاثیر بسیار خوبی داشته است.
سیدکریم موسوی دبیر جشنواره بین المللی شعر رضوی گفت : در مهلت تعیین شده دریافت آثار ، بیش از 200 اثر از 14کشور اسلامی و در 2 بخش فصیح و شعبی به دبیرخانه جشنواره رسید که در مرحله بازبینی که بمدت چهار روز انجام شدند.
وی تصریح کرد:12شاعر خارجی 13شاعر داخلی مقام کسب کردند در قسمت شعر شعبی که 170 اثر به دبیرخانه وارد شد 13اثر برگزیده شدند و مقام های اول و دوم را شاعران ایرانی بدست آوردند و شاعران عراقی نیز مقام های سوم تا سیزدهم راکسب کردند.
در بخش فصیح ایران ،لبنان ،ایران ،امارات وسوریه مقام های اول تا پنجم راکسب کردند.
وی گفت:در این جشنواره آثار دریافتی از شاعران سراسر کشور و همچنین کشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین، کویت و امارات در دو بخش شعر فصیح و شعبی بوده که در بخش شعبی رقابت میان کشور ایران و عراق و در بخش فصیح رقابت میان شاعران سایر کشورهای شرکت کننده بود.
مرتضی حیدری آل کثیر شاعر برتر این جشنواره از ایران نیز در سخنانی گفت:جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی سال به سال بهتر برگزار می شود.
موسی هاشم از کشور تانزانیا نیز بیان داشت:با اینکه اولین بار است در این جشنواره شرکت می کنم اما سطح این مسابقات بسیار خوب بود.
‘محمد صندوق ‘ شاعر اهل سوریه نیز بیان داشت:برای اولین بار هست که در این جشنواره حضور پیدا کرده و فکر نمی کردم رقابت خیلی سخت باشد. سطح داوری بسیار خوب و حضور مردم خونگرم و مهمان دوست خوزستان در این جشنواره بر کیفیت این جشنواره افزود.
به گزارش ایرنا در حاشیه این جشنواره از تندیس شاعر اهل بیت (ع) دعبل خزاعی در بلوار امام خمینی (ره) شوش پرده برداری شد.
هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است. این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت در استان خوزستان برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید